Det er ren Ellemann - Jensen er væk

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jørgen Lund Christiansen, Alléen 52, Skanderborg
Billede
Debat. 

Stemmefiskeri: Redaktør, debattør og folketingsmand Jens Peter Jensen sagde engang om sin søn Uffe, at der var for lidt Jensen og for meget Ellemann over ham. Når jeg læser barnebarnets "forklaring" til mig i avisen Danmark 8. april efter mit indlæg ugen før, fristes jeg til at sige ren Ellemann. Jensen er helt væk!

Jo, Ellemann - på mødet i efteråret vest for Aarhus sagde du for ørerne af flere end 100 mennesker, at vælgerne på Østerbro ikke fatter selv de simpleste miljø-sammenhænge, og at det ikke er tid at gå imod deres fejlbaserede opfattelser, "for Venstre har brug for deres stemmer!" Du klandrer avisen Danmarks journalist for at udelade noget af det, du sagde til ham i det interview, der fik mig til tasterne. Sådan kan det gå. I dit (bort)forklarelsessvar "glemte" du det citerede.

Men tak for anerkendelsen af, at landbruget har leveret, når det gælder efterafgrøder - og for bemærkningerne om, at der skal leveres samlet inden 2021. Det er alle med på. Så hvorfor bander og svovler du over bønderne ud fra nogle 2018-tal præget af, at stat og kommuner har hindret dem i at levere? Det er, synes jeg, for Alternativt, for Østerbrosk.

Leflen for byvælgere er nemmere end besværlig oplysning om et kompliceret emne. Det er sikkert derfor, du helt undlader at komme ind på, at grænseværdien for gift i overfladejord på Østerbro og andre steder er 40.000 gange højere end for pesticidrest i grundvand, og at dansk postevand er årsag til nul dødsfald om året.

Jeg bor selv i byen og er ikke medlem af noget parti. Jeg skal ikke have den undskyldning, som jeg "kommer til at vente længe efter". Men vi er mange, også gode aktive Venstrefolk, som finder, du skylder den til landbruget. Kun én gang tidligere, og det er 20 år siden, har jeg fået så megen positiv respons på et indlæg i den offentlige debat som det i avisen Danmark, der fik dig til at svare.

Godt ord igen. Jeg holder også af dansk bacon, men valgflæsk må du have for dig selv.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce