EU-kandidat: Det er sort klimapolitik at modsætte sig et ønske om sorte solceller på et sort tag

EU-kandidat: Det er sort klimapolitik at modsætte sig et ønske om sorte solceller på et sort tag

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ole Lynggaard Jørgensen, Ømkulevej 39, Vejle, folketings- og EP-kandidat for Radikale Venstre
Billede
Debat. 

Læserbrev: Her i avisen har man 8. april kunnet læse om et muligt nej til solceller på røde tage.

10. april kunne man samme sted læse om et nej til sorte solceller på sorte boligforeningstage.

Senest er det et enigt teknisk udvalg, der står bag beslutningerne, og det er formanden, venstremanden Christoffer Melson, der argumenter med hensynet til det visuelle og arkitekturen.

For mig er det helt ufatteligt, at man politisk ikke kan bakke op om kampen mod klimaforandringerne.

Når der er forskel på Vejle Kommunes og mit syn på, hvad man bør gøre i sådanne konkrete situationer, må man antage, at vi så også har hvert vores syn på, hvor alvorlig klimasituationen er.

For mig er det at føre sort klimapolitik at modsætte sig en boligforenings ønske om sorte solceller på et sort tag.

Klimaet er alvorligt truet af store forandringer, som kræver handling nu, hvilket man kan overbevise sig om ved at følge den viden, der er på området. En viden, man åbenbart i Vejle Kommune fortolker helt anderledes end mig.

Oplevelsen her minder lidt om, at Vejle Kommunes beslutningstager her kunne "sidde på 1. klasse på Titanic, mens musikken fortsat spiller og skibet synker".

Valgkampen er i gang, og alle vil overbyde hinanden med gode miljøtiltag. Super, men ofte bliver det ved de fine ord.

Her var der ellers lige mulighed for at sætte handling bag de gode viljer og vise konkret handling - endda helt gratis.

Så når valget er overstået, må man håbe, at der er kommet en helt ny retning, ellers må man frygte, at det bliver "helt sort".

Her var der ellers lige mulighed for at sætte handling bag de gode viljer og vise konkret handling - endda helt gratis.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce