Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Frie parkeringspladser

Frie parkeringspladser

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Kom lige forbi Lalandia. Det elektroniske skilt, der informerer om parkeringssituationen, viste "341 Frie". At ordet "Frie" er skrevet med stort, bærer vi over med. Som dansker konkluderede jeg, at her var der 341 ledige parkeringspladser.

Men mange af de trafikanter, der passerer her, kan ikke dansk. Ikke noget problem i dag. Vi har Google Translate, som ved oversættelse fra dansk til engelsk oversætter "Frie" til "free". På engelsk betyder "free" jo gratis.

Hvis jeg var kommet sydfra, havde jeg nok valgt at oversætte til tysk, og her oversætter Google Translate slet og ret "Frie" til "kostenlos", som jo også betyder gratis.

Vi bruger også udtrykket "fri" på dansk om noget, der er gratis. Der er i hvert fald ingen tvivl, når der er fribilletter og fri bar.

Jeg kommer jævnligt i Lalandia og har investeret i et parkeringskort, for mig bekendt har Lalandia ikke én eneste gratis parkeringsplads.

Det er simpelthen sølle og misvisende skiltning i en by, der årligt besøges af over tusind gange flere end der er indbyggere.