Her er mine vigtigste ønsker til en ny regering

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Grethe Langkjær Lauritsen, Dalagervej 87, Horsens
Billede
Debat. 

Læserbrev: Jeg ønsker mest af alt bedre forhold for vore ældre. Hvornår er der nogen, der har sagt noget om minimumsnormeringer på det område?

Nej vel, det er der ingen stemmer i.

Men minimumsnormeringer i daginstitutioner, en pædagog til tre vuggestuebørn og en til seks i børnehaven, jeg synes, det er frås, når man ser, hvordan normeringen er på plejehjem.

Dér kan man som ansat have til opgave at passe fem til seks ældre, ja, måske endda flere - vel at mærke ældre, som er så dårlige, at det er totalpleje, for de ældre, der kan klare sig bare nogenlunde, de tilhører hjemmeplejen, som er endnu dårligere bemandet.

Jeg har selv arbejdet på området i mange år, og det, jeg har set, er ikke værdigt.

Efterhånden er det ni år siden, jeg holdt, men jeg priser mig lykkelig for, at jeg ikke er en del af det mere; det er kun blevet værre, efter jeg holdt.

Jeg tænker også, det må blive noget af en opdagelse for de børn, der har været vant til så mange pædagoger omkring sig, at komme i skole, hvor der så pludselig kun er en pædagog til 20-25 børn i en klasse.

Dér skal de jo også lære og udvikle sig, så lad nu være med at handle på et klip, der blev vist på TV 2 med den grædende pige. Min mening er, det var konstrueret. Ikke at jeg synes, det er i orden, at er barn græder og er ulykkelig, men personalet, der ikke greb ind, er utilgiveligt, men løser minimumsnormering det?

Og så ønsker jeg, at der er fagligt personale nok på sygehuse og i psykiatrien, at der er praktiserende læger nok, så alle kan komme til læge, når de har brug for det, samt bedre økonomi til dem, der er syge og ikke kan arbejde.

De skal have lov til at være syge i ro og fred, indtil deres læger siger, at nu er de raske nok til at arbejde. Så kan man gå i gang med at jage dem med diverse jobafklaringer og andet mystisk.

Kontanthjælp er kun for dem, der ikke kan arbejde eller ikke vil.

Og så skal alle være sikret tag over hovedet, uden at huslejens størrelse kan betyde, at der bliver skåret i deres penge til at leve for.

Ja, det var så nogle af mine ønsker. Jeg har mange flere, men disse synes jeg er de vigtigste. Nej, jeg glemte lige en ophævelse af gensidig forsørgerpligt.

De skal have lov til at være syge i ro og fred, indtil deres læger siger, at nu er de raske nok til at arbejde. Så kan man gå i gang med at jage dem med diverse jobafklaringer og andet mystisk.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce