Jeg er chokeret: Nu er der næsten en million indvandrere i Danmark

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kim Harlev, Konsul Jensens Gade 14, Horsens
Billede
Debat. 

Indvandrere: Hvor mange danskere måske gik og troede, at der var 5-600.000 indvandrere I Danmark, så viser nye tal fra Danmarks Statistik en helt anden virkelighed. Den hidtidige beregningsmetode viste ifølge Danmarks Statistik, at der 1.januar 2018 var 770.307 personer med indvandrerbaggrund i Danmark.

Men det viser sig nu, at der er omkring 200.000 flere personer med indvandrerbaggrund, end hvad der hidtil er fremgået af Danmarks Statistik. Det skyldes, at modsat i Tyskland, så tæller Danmarks Statistik ikke tredjegeneration med i deres opgørelse. Efter at have brugt den tyske beregningsmetode, er Danmarks Statistik nu kommet frem til, at antallet af personer med indvandrerbaggrund i Danmark er på 929.666 1.januar 2018.

Sammenligner vi antallet af ikke-vestlige indvandrere i Danmark med andre lande, er det særdeles rystende. Man kan f.eks. kigge på et land som New Zealand, som netop har haft en forfærdelig terrorhandling. New Zealand har en befolkning på ca. 4,5 mill. Af dem er der omkring 36.000 muslimer. Det svarer til ca. 0,8 pct. af befolkningen. I Danmark bor der nu omkring 5,8 mill. personer. Heraf er der ca. 600.000 muslimer. Det svarer til omkring 10,3 pct. af hele befolkningen.

Mens antallet af danskere i alderen 18-65 år er faldet med over 100.000 fra 2008-2018, så er udviklingen gået den stik modsatte vej for indvandrere og deres efterkommere. Her der kommet over 300.000 flere i samme periode. De tohundredetusinde af dem kom fra ikke-vestlige lande. Og mere end hvert femte barn der blev født i Danmark i 2016, har en mor med indvandrerbaggrund.

På rekordtid er Danmark blevet et totalt forandret land. Og desværre ikke kun midlertidigt, men for al tid og evighed.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce