Nu har vi råd til at ophæve omprioriteringsbidraget

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Anni Matthiesen, Krogager, Grindsted, folketingsmedlem (V)
Billede
Debat. 

Læserbrev: I 2015 overtog vores Venstre-regering en økonomi, der var kørt til kanten. Et underskud på 50 mia. kr. på den offentlige saldo. Det havde den socialdemokratisk-ledede regering efterladt.

Derfor måtte Venstre tage ansvar. Det betød benhårde prioriteringer. Blandt andet udbredte vi det eksisterende omprioriteringsbidrag til også at gælde uddannelse, undervisning og kultur. Det betød, at også disse områder skulle effektivisere med to pct.

Nu har Venstre fået styr på økonomien. Vi har skabt et stort råderum, der gør det muligt at investere i velfærden. Derfor afskaffer vi nu omprioriteringsbidraget på uddannelse, undervisning og kultur allerede næste år.

Det glæder mig. For som Venstres børne- og undervisningsordfører ved jeg godt, at uddannelsesinstitutionerne har kunnet mærke omprioriteringsbidraget.

Nu har vi råd til at ophæve omprioriteringsbidraget. Det er godt.

For vi skal fortsat arbejde for at gøre en god folkeskole endnu bedre. Vi skal ansætte flere pædagoger. Vi skal højne kvaliteten af undervisningen. Vi skal forbedre trivslen blandt vores børn og unge.

Det handler naturligvis ikke kun om, hvor mange penge vi bruger. Det handler i høj grad også om, hvordan vi bruger dem.

Jeg mener, vi hele tiden skal huske på, at pengene skal bruges på kerneopgaverne. Lærere og pædagoger skal bruge mindre tid på papirarbejde og mere tid på vores børn og unge.

Vores børn og unge er nemlig vores alles fremtid.

Lærere og pædagoger skal bruge mindre tid på papirarbejde og mere tid på vores børn og unge.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce