Overgreb mod almene boliger og beboere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ole Nørgaard Madsen, Ryhaven 93, Aarhus V.
Billede
Debat. 

Boliger: Det forestående valg rummer væsentlige problemstillinger af afgørende betydning med en spændvidde fra dine og mine vilkår til Jordens overlevelse. Selv med en ekstraordinær lang valgkamp er det svært at få alt frem, som bør indgå i valgets resultat.

Der er således udsigt til, at politikere kan blive valgt uden at være stillet til ansvar for nedrivning af almene boliger og tvangsflytning af beboere i betydeligt omfang.

Denne nedrivning og tvangsflytning bygger ikke alene på påstand om 'parallelsamfund', som næppe fremstår som ret meget andet end et indholdsløst skældsord. Nedrivning og tvangsflytning føres tilmed ud i livet på grundlag af såkaldte 'ghettokriterier', som repræsenterer en usædvanlig vilkårlighed i beslutningsgrundlag for så alvorlige myndighedsindgreb som nedrivning og tvangsflytning.

Oveni besluttes nedrivning og tvangsflytning af et aftalesystem, som ikke kan være et demokratisk samfund værdigt. I toppen aftale mellem et flertal i Folketinget. Fulgt op af aftale i kommunalbestyrelser og rundet af med aftale mellem kommune og boligorganisation. Denne sidste aftale bragt i stand ved trussel om nedrivning og tvangsflytning i større omfang, hvis boligorganisationen ikke makker ret og går med til en aftale. Samme trussel skal sikre, at den almene boligsektors beboerdemokrati ikke tilsidesætter 'aftaler' om nedrivning og tvangsflytning.

Nedrivning og tvangsflytning er alvorligt for de berørte beboere. Men har desuden konsekvenser for alle beboere i alment boligbyggeri. Vi skal nemlig over vores husleje betale for nedrivningen gennem de midler, vi indbetaler til Landsbyggefonden. Og så skal vi for den sags skyld finde løsning på de genhusningsproblemer, tvangsflytningen giver anledning til.

På baggrund af Socialdemokratiets medansvar for nedrivning og tvangsflytning har jeg efter 50 års medlemskab meldt mig ud af partiet. Og stemmer ved valget til fordel for parti uden medansvar for nedrivning og tvangsflytning.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce