Rasmus fra Enhedslisten: Derfor skal du stemme på mig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Folketingskandidat for Enhedslisten Rasmus Vestergaard
Mette Mørk
Debat. 

Vejle Amts Folkeblad har bedt de lokale folketingskandidater skrive en jobansøgning til vælgerne. I dag skriver Enhedslistens Rasmus Vestergaard.

-

Du skal stemme på mig - fordi det her valg afgør, hvilken klode vi efterlader til vores børn. Vi har 10 år til at sætte gang i de helt store grønne tandhjul, hvis der ikke skal ske drastiske ændringer i den måde, vi lever og bor på sammen.

Vi står overfor en enorm klimakrise, hvis vi ikke handler nu! Hele vores samfund skal omstilles til en grøn fremtid, men det skal ske på en socialt afbalanceret måde.

Derfor har vi i Enhedslisten lavet en klimaplan, som tager fat hele vejen rundt og gør Danmark 0-emission i 2040. Vi skal hurtigst muligt omstille den danske bilpark til el, udtage landbrugsjord til skov og natur. Og vi skal opbygge en europæisk togfond som et reelt alternativ til fly, så du kan sætte dig ind i toget om aftenen og næste morgen vågne udhvilet i Rom eller Paris.

-

Jeg er samtidig dybt bekymret over den voksende ulighed, vi ser i Danmark, hvor de rigeste stikker af fra os andre. Hvor der mangler pædagoger i daginstitutionerne, sygeplejersker på hospitalet og sosu-assistenter på plejehjemmene, mens de rigeste i det her land bliver forgyldt med skatterabatter.

I Danmark er der siden 2001 givet skatterabatter for 51 milliarder kroner. Det er på tide, at de rigeste kommer til lommerne og betaler for den grønne omstilling og en ordentlig velfærd til vores børn, syge og ældre.

-

Jeg hedder Rasmus Vestergaard. Jeg arbejder hver dag for at skabe et bæredygtigt samfund, hvor der er plads til alle uanset køn, seksualitet, hudfarve og baggrund. Et samfund, hvor lige muligheder skaber plads til forskelligheder. Hvor vi tager ansvar for hinanden og vores klode.

Jeg er økologisk landmand, og til daglig går jeg på pædagogseminariet. Sammen kan vi give vores børn en grønnere og tryggere fremtid. Den fremtid de fortjener. Jeg håber derfor, at du vil give mig din stemme!

Vi skal opbygge en europæisk togfond som et reelt alternativ til fly, så du kan sætte dig ind i toget om aftenen og næste morgen vågne udhvilet i Rom eller Paris.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce