Religion i sundhedsvæsnet: Selvfølgelig skal alvorligt syge ikke forholde sig til islamisk religiøs reklame

Religion i sundhedsvæsnet: Selvfølgelig skal alvorligt syge ikke forholde sig til islamisk religiøs reklame

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Erik Mathiasen, Højager 113, Jelling
Billede
Debat. 

Læserbrev: Gitte Frederiksen er bekymret for islamisk religion i sundhedsvæsenet (læserbrev 7. august, red.)

Det er altså ikke noget nyt. Jeg var portør på Vejle Sygehus fra 1973 til 1994, var tillidsmand og SU-medlem.

Allerede dengang fyldte islam utrolig meget på sygehuset. Sygehusledelsen og amtet var på møderne mere optaget af, hvordan man servicerede muslimerne, end hvordan organisationen i øvrigt fungerede - og det var i sandhed ikke godt!

Vedr. islamisering på sygehuset husker jeg især en episode, hvor et forældrepar havde mistet deres teenagedatter, og jeg skulle følge dem til sygehusets kapel. Pludselig spurgte moderen, om man havde fjernet korset. Det blev der talt meget om dengang.

Gitte Frederiksens bekymringer for islamisk religion i sundhedsvæsenet burde slet ikke være opstået.

Hvis den islamiske læge fra Odense Universitetshospital Mustapha Itani som omtalt drager islamisk religion ind i sit virke som læge, gør han jo syge, sårbare, hjælpeløse mennesker endnu mere utrygge og bange, end de i forvejen er for deres sygdom.

Selvfølgelig skal alvorligt syge ikke forholde sig til islamisk religiøs reklame i form af religiøs uniformering, ramadan, sort magi eller andet, som naturligvis ikke hører til på et sygehus.

Jeg forestiller mig ikke, at der i læge Mustapha Itanis ansættelsesbrev står læge/imam/forkynder/heksedoktor.

I sådan en sag skal sygehusledelsen selvfølgelig omgående indlede en afskedigelsessag af hensyn til patienternes tryghed og sikkerhed.

Men det er selvfølgelig svært at vise lederskab i netop denne sag, fordi islams magt jo for længst er sivet ind i hele samfundet og presser beslutningstagere på alle niveauer.

Alene den omstændighed at vores nye regering bygger sit parlamentariske grundlag på politikere fra SF, EL og R, som jo i høj grad bekender sig til islam og samtidig viser total ligegyldighed i forhold til vores egen kultur, religion og demokratiske levevis.

Jeg vil slutte med et citat fra Jyllands-Posten af tidligere domprovst P.E. Andersen, Odense:

"Europæerne udviser en farlig tolerance over for personer, der bevidst udnytter de vestlige demokratier ved at bekæmpe dem."

(Forkortet, red.)

Jeg forestiller mig ikke, at der i læge Mustapha Itanis ansættelsesbrev står læge/imam/forkynder/heksedoktor. I sådan en sag skal sygehusledelsen selvfølgelig omgående indlede en afskedigelsessag af hensyn til patienternes tryghed og sikkerhed.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce