Replik: Tror Mogens G. Madsen, at dobbeltmoral er dobbelt så godt som moral?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Søndag 24. marts skrev chefredaktøren, at de kortsynede trafikforskere tog fejl vedrørende Storebæltsbroen, og det samme ville ske med Billund-banen.

Mig bekendt var der kvalificerede beregninger, der viste, at Storebæltsbroen ville være en kæmpe gevinst for samfundet.

Når det drejer sig om Billund-banen, viser beregningerne, at den vil give underskud af betragtelig størrelse, dersom den bygges, som den p.t. er foreslået.

Som jeg ser det, så udstiller du din "dobbeltmoral", når du går ind for en ny jernbane til Billund samtidig med, at du gentagne gange i VAF har talt dunder imod en jernbanebro over Vejle Fjord.

Den vil efter min bedste vurdering være en stor gevinst for samfundet.

Samtidig vil jernbanebroen fjerne masser af støj, møg og skidt fra Vejle midtby.

Den vil også give mulighed for, at området fra stationen og langs hele nordsiden af Vejle Fjord kan udvikles til et nyt byområde uden jernbanestøj.

Samtidig bliver det muligt at anvende det gamle jernbaneareal i Vejle by til boliger/forretninger/grønne områder efter befolkningens ønske.

Ser vi på trafikken på Vejlefjordbroen, ser det ud til, at den godt kan undvære nogle af de mange lastvogne, som med lidt omtanke kan transporteres med jernbane. Det betyder vel også noget for beboerne i området?

Hvis du ønsker at bevare banen mellem Vejle og Struer, vil jeg foreslå, at du begynder at støtte mit forslag om, at der bygges en letbane mellem Gadbjerg og Billund. Drivmidlet kan være biogas, indtil brint er økonomisk forsvarligt som brændstof.

Svar fra Mogens Gregers Madsen: Jeg erindrer nu klart, at der var en debat om samfundsøkonomien ved Storebæltsbroen - og jeg erindrer en svedende trafikminister, der som desperat halmstrå i et tv-interview forklarede, at broen skulle gøre det muligt at bringe frisk mælk frem til sjællænderne.

Og jeg er overbevist om, at Billund-banen vil være en gevinst, som vi bliver glade for, når den er der.

Hvad angår linjeføring, er vi helt enige om, at der kan man fint tænke alternativer.

Som jeg ser det, så udstiller du din "dobbeltmoral", når du går ind for en ny jernbane til Billund samtidig med, at du gentagne gange i VAF har talt dunder imod en jernbanebro over Vejle Fjord.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce