Sparekasse vil flytte: Vi Uldum-borgere lægger os ikke fladt ned

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Claus Thaisen, Åparken 20, Uldum, byrådsmedlem (S) i Hedensted Kommune
Michael Svenningsen
Debat. 

Læserbrev: Jeg ved, at Uldum og omegns borgere ikke er lige så ubeslutsomme som Underhuset i England.

Men vil Middelfart Sparekasse forlade Uldum og flytte til Tørring, uden en brugbar aftale for de hidtil loyale borgere i Uldum-området?

Sparekassen havde jo ikke haft så mange kunder i området i dag, ja, måske slet ingen, hvis ikke en gruppe aktive borgere var på barrikaderne i 1995.

De fik sparekassen til byen, og det har jo været en succeshistorie for Uldum og Middelfart Sparekasse.

Jeg er helt med på, at Middelfart Sparekasse kan lægge deres æg i den kurv, de synes. Sådan fungerer det frie samfund jo, men bemærk, borgerne kan også lægge deres æg, hvor de vil.

Det, der sker i Uldum nu, ser jeg også som en følgekonsekvens af, at det tidligere byråd besluttede at flytte rådhuset til Tørring, på trods af vi havde en stor grund i Uldum til nul kroner, og dermed kunne kommunen have sparet millioner af kroner, som kunne bruges til service og øget velfærd. Her fik vi trods alt aftalt en midtbyplan.

Men vi Uldum-borgere lægger os ikke fladt ned, vi kæmper videre, landsbyen er i vækst, flere boliger og borgere på vej. Tænk lige på det, Middelfart Sparekasse.

Vi kæmper videre, landsbyen er i vækst, flere boliger og borgere på vej. Tænk lige på det, Middelfart Sparekasse.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce