Valgflæsk har en pris

Valgflæsk har en pris

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jutta Houmøller, Elmevej 30, Bredsten
Billede
Debat. 

Løfter: Der er godt gang i jeg-kræver-butikken og i jeg-lover-butikken, hvor vareudbuddet minder om hinanden.

Hver gang en kandidat eller et parti kræver eller lover os vælgere en godbid, må vi - med mindre vi er enormt enfoldige - stille nogle spørgsmål. Dels prøve at finde ud af, om løfterne mest er varm luft og få en specifikation af prisen. Dels spørge, hvem der skal betale, og hvor pengene kommer fra.

De fleste af samfundets indtægter er skat. Nogle synes, vi i Danmark betaler for meget i skat. Andre, at vi bør hæve skatten. Det er ikke enkelt. Det er ikke sort eller hvidt.

Jeg venter med længsel på, at en kandidat - eller måske ligefrem et parti - tager sig sammen og siger: "Jeg kræver, at vi får styr på vores skattevæsen. Jeg lover at bide mig fast i, at vores skattevæsen skal genoprettes og lære at fange fisk. Også de store. Også de kriminelle."

Om det er let? Nej! Om vi har de hjerner, der kan hamle op med skattesvindlerne? Det ved jeg ikke. Jeg tvivler. Og jeg tror, det kan tage lang tid, før vi når dertil. Men så meget mere haster det.

Når en kandidat tilbereder et velduftende og fristende måltid på valgflæsk - også hvis det er økologisk - så lad os spørge, hvem der skal betale. Og hvordan pengene kommer i kassen. Vel at mærke den rigtige kasse.

Valgflæsk har en pris

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce