Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Vejle. Hvorfor haster det med endnu et vejprojekt?

Vejle. Hvorfor haster det med endnu et vejprojekt?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jeg har en lille båd i Bybæk, som jeg skal ud og øse for vand en ganske almindelig mandag, fordi det har regnet, da jeg er bange for, den ellers vil gå under.

Jeg bor på Merianvej og kører ad Boulevarden, Vardevej og Vesterbrogade, hvor der er vejarbejde, der efterhånden har stået på en rum tid. Det er forøvrigt anden gang inden for kort tid, der bliver gravet op samme sted, så der får jeg et længere ophold sammen med en masse andre bilister, cyklister og knallertkørere, men jeg kommer da ud og får tømt min båd, før den går under.

Så da jeg skal hjem, tænker jeg, at jeg heller må køre en anden vej, så jeg kører ind ad Strandvejen og Langelinie, hvor der også er et kæmpe vejarbejde i gang med dertil hørende problemer og ventetid som i Vestbyen, men efter et længere ophold på Langelinie køre jeg ad Havnegade og forbi rådhuset ad Vester Engvej, hvor der atter er et kæmpe vejarbejde i gang - endnu engang med en irriterende ventetid.

Nu skal det retfærdigvis siges, at jeg er folkepensionist, så jeg har da tid til at vente, men hvad med den lille bager, slagter og andre forretningsdrivende, som bor, hvor der er arbejde i gang, og hvad med dem, der lever af at køre rundt i byen?

Så læser man i VAF, at et flertal bestående af Peder Hummelmose, V og S skal finde 60 mio. til vejprojekt til posthusgrunden - et projekt, som man hverken kan overskue eller kender konsekvenserne af. Der er ikke engang sat underskrift på en bindende aftale med bygherren fra den lejer, der skal bære hele projektet, nemlig Magasin. Men ellers har Vejle Kommune selv planer om at leje sig ind. Hvem mon så kommer til at betale gildet - mange mio. kr.?

Men Peter Hummelmose kan åbenbart ikke komme hurtigt nok i gang med et yderst risikobetonet projekt. Hvad med at blive færdig med de opgaver, man har gang i og så nøjes med at lave et sted ad gangen? Man kunne jo tage folk fra de andre opgaver, så gik det nok lidt hurtigere til glæde for de forretningsdrivende og byens trafikanter.

Bare et råd til teknisk udvalgs formand, Peder Hummelmose.