Egtved skal markedsføres: Her er det nye slogan

Egtvedpigen er en stor del af byens varemærke og bliver ofte brugt ved større begivenheder, såsom her til åben by-arrangementet søndag 27. august i år, hvor unge piger prydede gadebilledet i de historiske klæder. Arkivfoto: Mette Mørk

Egtved skal markedsføres: Her er det nye slogan

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Digitale fremskridt og et slogan med fokus på egnens særpræg skal bidrage til at markedsføre Egtved og binde byen bedre sammen med Egtvedpigens grav.

Egtved: Egtved - pigens by. Sådan lyder det nye slogan, der fremover skal gå hånd i hånd med markedsføringen af Egtved. Sloganet er blevet valgt af Egtved Udviklingsråd gennem en konkurrence, hvor 54 deltagere har afgivet et bud. 

- De fleste bud i konkurrencen handlede om noget af det vigtigste i vores område, nemlig naturen og fællesskabet, men en kommunikationsekspert rådede os til at vælge et slogan, der fokuserede på det helt unikke, som ingen andre har. Der måtte vi jo se i øjnene, at natur og fællesskab nok også er vigtigt for mange andre byer, så vi valgte "Egtved - pigens by", for ingen andre byer har en Egtvedpige, siger Helle Wiese, næstformand i udviklingsrådet. 

Den nye hjemmeside www.egtved.dk er også blevet lanceret i denne måned med en tilhørende facebookside, som udviklingsrådet også står bag. 

- På sin vis er en hjemmeside lidt gammeldags, men vi vil bruge den til at lægge fortællinger ud om byen, særligt fortællinger i billeder. På facebooksiden finder man de aktuelle ting og begivenhederne, fortæller Helle Wiese. 

Vi er også i gang med at lave nogle figurer af Egtvedpigen, som skal stå rundt om i byen og binde byen og graven mere sammen. 
Helle Wiese næstformand i udviklingsrådet

Turister skal ind til byen

Begge tiltag er en del af udviklingsrådets og andre lokale aktørers forsøg på at markedsføre Egtved endnu mere, end det er tilfældet i dag. Målet er blandt andet, at byen i højere grad skal nyde godt af den turisme, som Egtvedpigens grav tiltrækker. 

- Egtvedpigens grav har 15.000 besøgende om året. Vi håber, at vi med vores branding af byen kan skabe en større sammenhængskraft mellem Egtvedpigens grav og Egtved By, så de besøgende også kommer ind til byen og bruger den, når de har været ude at besøge graven, siger Helle Wiese. 

Indsatsen vil forhåbentlig også være givet godt ud, hvis det lykkes at rejse penge til at bygge det nye oplevelsescenter ved Egtvedpigens grav, som forventes at trække endnu flere turister til. 

- Men vi sidder ikke på hænderne indtil da. Vi har allerede 15.000 besøgende, og det skal vi få så meget ud af som muligt, fastslår Helle Wiese. 

Egtved skal markedsføres: Her er det nye slogan

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce