Trilogi til 300.000 kr. skal lokke børnefamilierne til

Hedensted Kommune har kastet godt en tredjedel af brandingbudgettet i tre videoer, der har til mål at promovere sig til omkringliggende børnefamilier og lokke dem til at bosætte sig i "Hedenstederne". Arkivfoto: Michael Svenningsen

Trilogi til 300.000 kr. skal lokke børnefamilierne til

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hedensted Kommune satser med tre humoristiske reklamevideoer på, at budskabet om mere hus for pengene og nærhed til skole når ud til potentielle tilflyttere på den anden side af kommunegrænsen.

Hedensted: I jagten på tilflyttere har Hedensted Kommune netop skudt sit seneste våben af.

Ud af et samlet brandingbudget på en mio. kr. er der brugt 300.000 kr. på produktionen af reklamevideoer med navnet "Et sted mellem Horsens og Vejle". Derudover er der afsat 50.000 kr. til at promovere videoerne helt specifikt mod børnefamilier i Aarhus, Skanderborg, Silkeborg, Horsens og Vejle, som i øjeblikket bor i lejlighed.

Meget kan da også tyde på, at der er behov for nye tiltag. Som tidligere skrevet i Folkebladet viser en opgørelse nemlig, at antallet af børnefamilier har været støt faldende de seneste 10 år.

- I vores research har vi kunnet konstatere, at børnefamilierne ikke rigtig har fokus på det mellem Horsens og Vejle. Vi drukner lidt mellem de to byer, og det vil vi gerne gøre noget ved, så vi bliver synlige hos dem, der leder efter et sted at bosætte sig. En flytteproces kan typisk vare op til 12 måneder, og så skylder vi potentielle tilflyttere at komme på lystavlen og hjælpe dem det sidste stykke vej til en beslutning, siger brandingkonsulent Kasper Arlund fra Hedensted Kommune.

Og lanceringen er da også gået over stok og sten. Allerede efter to dage har alene den første video ifølge Hedensted Kommune været eksponeret for næsten 100.000 danskere, hvoraf hver femte har set den til ende.

Når man sidder på den anden side af kommunegrænsen uden det store kendskab til Hedensted Kommune, er budskab og humor det vigtigste for at fange interessen.
Kasper Arlund, brandingkonsulent, Hedensted Kommune
Kasper Arlund har stået i spidsen for den kommunale branding i godt tre år. Lanceringen af tre nye videoer er seneste skud på stammen i perioden. Arkivfoto: Morten Pape
Kasper Arlund har stået i spidsen for den kommunale branding i godt tre år. Lanceringen af tre nye videoer er seneste skud på stammen i perioden. Arkivfoto: Morten Pape

Café latte eller espressomaskine?

Trilogien følger den fiktive smart-i-en-fart konsulent Carsten Brand Andersen - spillet af skuespiller Anders Brink Madsen - som er i spil til at stå for en ny brandingkampagne. Undervejs bliver han på humoristisk vis præsenteret for de kendte budskaber om, at man eksempelvis får mere hus for pengene end i storbyerne, at der er masser af aktive lokalsamfund, og at skolerne ligger i gåafstand.

Alt imens hovedpersonen selv er mere fokuseret på, hvor han kan få en café latte, mens han undrer sig over navnet Hedenstederne.

- En af de ting, vi hører, er "hvor kan man få en café latte". Så vi forsøger at kommunikere, at det overskud, man får ved at flytte herned, kan omsættes til noget andet - som eksempelvis en lækker espressomaskine. Vi bruger humoren som en anderledes tilgang end at stå og råbe fra en bakketop, men lytter man efter budskaberne, er det de samme, som vi også annoncerer i aviserne med eller præsenterer på boligmesserne, siger Kasper Arlund.

De tre videoer kan ses her.

Mulig fortsættelse i øst og vest

Den afsluttende video slutter ganske abrupt og lægger således op til en efterfølger. Hvorvidt det også bliver tilfældet, afhænger af en kommende evaluering af udbyttet fra investeringen på 350.000 kr.

Til gengæld forklarer Kasper Arlund, at det i så fald vil være oplagt at drage længere ud i Hedensted Kommune og dermed også lave en video med base i de to øvrige centerbyer. De nuværende videoer er optaget i henholdsvis Hedensted og Korning.

- Har man et stort lokalkendskab, kan man selvfølgelig hurtigt afkode byen, men sidder man i Aarhus, kan man ikke se, om det foregår i Hedensted eller Juelsminde. Det vigtigste for os har været budskaberne, og skal der laves tre nye videoer kunne det snildt tænkes, at vi fra Tørring og Juelsminde præsenterede kvaliteterne som vandkommune eller dykker nærmere ned i vores store fællesskab, siger Kasper Arlund.

Videoerne er produceret af aarhusianske Montgomery Studio.

Trilogi til 300.000 kr. skal lokke børnefamilierne til

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce