Premiere på verdens største turistmesse: Ny film skal lokke udlandet til syddansk verdensarv

Reklamefilmen "Generations" viser ud over Jelling på billedet her også Christiansfeld og Vadehavet fra sin smukkeste side. Stilfoto: Frame & Work

Premiere på verdens største turistmesse: Ny film skal lokke udlandet til syddansk verdensarv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En ny reklamefilm om Syddanmarks tre verdensarvssteder har fået premiere på verdens største turistmesse i Berlin, hvor det også blev til en tredjeplads i kategorien for bedste regionale reklamefilm. En rigtig god vej til opmærksomhed, siger museumschefen på Kongernes Jelling.

Jelling: "Hvordan opfanger du verdensarven?"

Sådan bliver der spurgt i starten af en ny reklamefilm, som skal trække turister til Danmark for at opleve Kongernes Jelling, Christiansfeld Centret og Nationalpark Vadehavet.

Filmen er selvfølgelig på engelsk og bærer titlen "Generations", fordi den viser tre generationer, der besøger de tre verdensarvssteder, Syddanmark har at byde på.

På den måde fortæller den om det helt særlige med at give verdensarven videre, fordi verdensarv er noget, vi føler, deler - og giver videre til næste generation, skriver Kongernes Jelling i en pressemeddelelse.

En film om verdensarv i Syddanmark
  • Reklamefilmen "Generations" er lavet i et samarbejde mellem verdensarvsstederne Christiansfeld, Jelling og Vadehavet. Den er produceret af Frame & Work.
  • Projektet "Verdensarv i Sydddanmark" er støttet af Region Syddanmark, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Kolding Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejle Kommune, Business Region Esbjerg, Kongernes Jelling, Nationalpark Vadehavet - Wadden Sea National Park og Christiansfeld Centret.
  • Målet med filmen er at fortælle historien om tre meget forskellige verdensarvssteder, der kan nås inden for overskuelig køretid.


Kilde: Kongernes Jelling
Filmen tager udgangspunkt i tre generationer, der sammen besøger de tre verdensarvssteder i Syddanmark. Stillfoto: Frame & Work
Filmen tager udgangspunkt i tre generationer, der sammen besøger de tre verdensarvssteder i Syddanmark. Stillfoto: Frame & Work

Vinder pris på stor turistmesse

Filmen har for nylig haft premiere på verdens største turistmesse i Berlin, ITB Berlin, og den er et bevis på, at de tre verdensarvssteder er rykket tættere sammen, når det gælder markedsføring. De har også samlet sig under titlen "World Heritage - South Denmark".

I forbindelse med turistmessen i sidste uge løb filmen med en tredjeplads i Golden City Gate Awards i kategorien markedsføringskategorien "Region". For Kongernes Jelling betyder det meget, at filmen henter sådan en placering på verdens største turistmesse, der hvert år tiltrækker blandt andre tusindvis af journalister.

- Det er jo fantastisk at være til stede og blive præmieret sådan et sted. Konkurrencen om turisterne er benhård, så det her er en rigtig god vej til opmærksomhed. Vi synes også, filmen rammer en helt særlig tone, der er noget andet end det, man normalt ser i reklamer for feriesteder, siger museumschef Morten Teilmann-Jørgensen.

Filmen kan ses herunder eller på www.worldheritage-southdenmark.com.

Jelling bliver i reklamefilmen og generelt i international markedsføring præsenteret som
Jelling bliver i reklamefilmen og generelt i international markedsføring præsenteret som "The birth of a nation", der kan oversættes til "En nations fødested". Inden for landets grænser er det som oftest "Danmarks dåbsattest", der bruges om Jelling. Stilfoto: Frame & Work

Premiere på verdens største turistmesse: Ny film skal lokke udlandet til syddansk verdensarv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce