Travlhed hos Bygma: Ny storkunde øger omsætningen med 20 procent

Freddy Kristensen, Bygma Jellings direktør, fortæller, at Jelling er blevet valgt som leverandør i Horsens- og Vejle-området, fordi de havde kapacitet til at udvide og til at håndtere de flere ordrer. Foto: Nicolai Svante Skovgård

Travlhed hos Bygma: Ny storkunde øger omsætningen med 20 procent

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En næsten landsdækkende aftale mellem Huscompagniet og Bygma betyder, at afdelingen i Jelling skal levere materialer til 160 husbyggerier i år. Det øger omsætningen med 20 procent, men samtidig er det vigtigt for Jelling-afdelingen, at det også bliver en fordel for de loyale kunder.

Jelling: Der er kommet flere materialer, flere ansatte og flere ordrer hos Bygma i Jelling. Jelling-afdelingen har indgået en ny aftale typehus-firmaet Huscompagniet, der betyder, at det lokale profcenter skal levere materialer til omkring 160 huse om året i Horsens- og Vejleområdet.

Freddy Kristensen, direktør i Bygma Jelling, fortæller, at det kræver et sted mellem syv og 11 leverancer til hvert hus, og til det er der hentet nye lagerfolk ind, bestilt ny lastbil til at køre varerne ud, og der er blevet oprettet en selvstændig salgsafdeling til at håndtere ordrerne. Freddy Kristensen er nemlig meget ydmyg over, at de har fået den store opgave, men han vil samtidig ikke have, at det går ud over de nuværende og trofaste kunder i butikken.

- Vores loyale kunder er de vigtigste - det er dem, der kommer her næsten hver dag. Det kan godt være, at det er mindre firmaer, og de måske køber for 200.000 kroner om året, men de køber det hele her, så det er vigtigt, at vi er der for dem, siger han.

Til sammenligning er aftalen med Huscompagniet mange millioner værd og vil give en øget årlig omsætning på omkring 20 procent.

Vores loyale kunder er de vigtigste - det er dem, der kommer her næsten hver dag. Det kan godt være, at det er mindre firmaer, og de måske køber for 200.000 kroner om året, men de køber det hele her, så det er vigtigt, at vi er der for dem.
Freddy Kristensen, direktør i Bygma Jelling
Bygma og Huscompagniet
  • Bygma har fra starten af 2019 overtaget opgaven som trælastleverandør til Huscompagniets byggeprojekter i Jylland og på Fyn. Optimera har opgaven på Sjælland.
  • Opgaven er fordelt ud på Bygma-afdelinger rundt i det jyske og fynske, og Jelling har fået ansvaret for et område, der dækker Horsens, Vejle, Hedensted, Odder og Billund.
  • I Jelling skal de dog ikke klare alle opgaver. Bygma i Aabenraa har ansvaret for leveringer af døre og vinduer til hele Jylland og Fyn.
Flemming Langkjær og Allan Mortensen er rykket ind på deres eget kontor, hvor de specifikt håndterer ordrer fra Huscompagniet. Deres stillinger er nyoprettede, så det ikke går ud over de resterende kunder, at ordrebogen er blevet større. Foto: Nicolai Svante Skovgård
Flemming Langkjær og Allan Mortensen er rykket ind på deres eget kontor, hvor de specifikt håndterer ordrer fra Huscompagniet. Deres stillinger er nyoprettede, så det ikke går ud over de resterende kunder, at ordrebogen er blevet større. Foto: Nicolai Svante Skovgård

Større sortiment

Selv om der er stor forskel på det kæmpestore typehus-firma og den lille håndværker, så går Freddy Kristensen meget op i, at de får den samme grad af service. "Alle kunder skal behandles ens - bare forskelligt," som han formulerer det.

- Kunderne skal have den samme behandling, men det er forskelligt, hvad der er vigtigt for den enkelte kunde. For nogen er det prisen, for andre er det leveringstiden, og for en tredje gruppe handler det om, at der er god kemi mellem dem og os. Så det er vanvittig vigtigt, at vi er stærke på det, som hver kunde ønsker, siger han.

Ifølge Bygma-direktøren skal kunderne se det som en fordel, at der nu er kommet en ny storkunde.

- Det har jo givet os et større sortiment, som alle kan drage glæde af. Når vi samtidig skal købe stort ind af varerne, så giver det en række fordele for kunderne, siger Freddy Kristensen.

Travlt i sommerhalvåret

I den nyoprettede salgsafdeling for Huscompagniets ordrer sidder Flemming Langkjær og Allan Mortensen med ansvaret for, at de mange varer kommer ud på byggepladserne på det rigtige tidspunkt. Og mange varer er der. Døre og vinduer står Bygma i Aabenraa dog for, men ellers skal Jelling-afdelingen klare resten. Og så bliver der travlt, når vejret bliver lidt mere håndværker-venligt.

- Huscompagniet har indikeret, at påsken er der, hvor der kommer rigtig mange ordrer ind, siger Flemming Langkjær.

- Ja, så det bliver nok, når vi kommer tilbage efter påsken, at det hele vælter, og vi skal løbe rigtig stærkt, tilføjer Allan Mortensen.

Travlt er der dog allerede, for de første ordrer er under behandling, og der ligger flere på bordet og venter.

Travlhed hos Bygma: Ny storkunde øger omsætningen med 20 procent

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce