Boye Habekost skal skabe et nyt hold i VB

Boye Habekost skal skabe et nyt VB-hold efter den store spillerafgang i sommer. Arkivfoto.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Flere spillere fra VB's jyllandsseriehold har valgt at tage med træner John Andersen til Lyseng.

Vejle: VB's tidligere førsteholdsmålmand Boye Habekost - manden, der reddede VB fra nedrykning i 1990 - har fået endnu en opgave som redningsmand.

Han skal skabe et nyt VB-hold i jyllandsserien.

Der var været masseafgang fra VB's bedste amatørhold.

- Vi mistede syv spillere i vinterpausen og har mistet 11 spillere i sommerpausen, men der er kommet flere nye, siger sportschef Benny Gylling.

VB har mistet Martin Damsbo til Hedensted, og Simon Nørbygaard, Martin Gernow og Jonathan Hauth er taget med den tidligere træner John Andersen til Lyseng.

Nye spillere i VB-truppen er Daniel Møller, Tobias Utoft og Jes Broby, der alle er kommet fra U19-holdet, og Oliver Pausgard er kommet fra Fredericia fF, Emil Petersen og Steffen Mortensen fra Horsens Freja.

- Der er kun to spillere tilbage af de 14 spillere, jeg så i foråret, siger Boye Habekost. Seks mand er taget med John Andersen til Lyseng. Vi har mistet to mand til Hedensted og en stærk spiller til B1909.

- I denne uge var der henholdsvis 24 og 29 spillere til træning, og jeg satser på at skabe et hold af dem, der træner mest. Der er mange gode individualister. Nu gælder det om at få dem til at fungere som en enhed. Det kræver ydmyghed. Jeg udstikker kursen, og vi vil gerne knække kurven, så første- og andetholdet hænger sammen. Vi skal have andetholdet højere op, og vi arbejder meget med at skabe en stærk bredde.

- Det er vigtigt for VB at beholde de unge spillere i klubben. De, der ikke kommer i førsteholdstruppen, skulle gerne blive i klubben i stedet for at skifte til Kolding, Middelfart og Hedensted. Det er den kultur, jeg arbejder på at skabe, siger Boye Habekost.

- Vi vil arbejde for at komme med i top-fire. Vi har aftalt med U19-afdelingen, at vi til hver kamp kan få tre spillere til rådighed, tilføjer han.

Han arbejder sammen med Carsten Thomsen og Erik Jensen om den store opgave, der venter, med at skabe et nyt hold.

VB åbner turneringen fredag aften mod Fredericia fF.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce