Chok: VB's farligste angribere smidt ud af truppen - de spiller ikke på søndag

Imed Louati er sammen med Dominic Vinicius og Allan Sousa ikke med, når VB søndag spiller mod Fremad Amager - de er smidt ud af truppen. Arkivfoto: Mads Hansen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Dominic Vinicius, Imed Louati og Allan Sousa er ikke med på søndag mod Fremad Amager. Træner Adolfo Sormani har smidt dem ud af førsteholdstruppen.

Vejle: Dominic Vinicius, Imed Louati og Allan Sousa er ikke længere en del af førsteholdstruppen i Vejle Boldklub.

Dermed spiller de ikke, når VB på søndag ude møder Fremad Amager, da de tidligst på mandag er tilbage i truppen.

- Vi har nogle regler, som alle skal følge. Én af dem er holdet over alt, og den har de tre ikke fulgt, siger VB-træner Adolfo Sormani.

Adolfo Sormani ønsker ikke at uddybe, hvad der mere præcist ligger til grund for hans beslutningen. Om der er tale om disciplinære forseelser uden for banen, eller om der skete noget i forbindelse med kampen i tirsdags mod HB Køge.

- Jeg kan sige, at beslutningen er min, og klubbens ledelse står bag mig i den beslutning, siger Adolfo Sormani.

Skal træne for sig selv

De tre angribere var ikke med, da førsteholdstruppen trænede fredag formiddag, og de er heller ikke med i lørdagstræningen.

- De kommer til at træne alene sammen med andre trænere, og det gjorde de fredag, og det kommer de også til lørdag og søndag, selv om alle vi andre er af sted til kampen mod Fremad Amager, siger Adolfo Sormani.

I første omgang gælder udelukkelsen frem til og med på søndag. Mandag tager Adolfo Sormani stilling til, om de skal tilbage i truppen.

- Jeg er selvfølgelig meget skuffet over, at det her har været nødvendigt, men der var ikke andet at gøre, siger VB-træneren.

Mangler 19 af 28 mål

Dermed er VB mod Fremad Amager uden de tre spillere, som står bag i alt 19 af VB's i alt 28 scoringer i 1. division.

- Det betyder ikke så meget på den måde, vi går ind til kampen på. Vi gør, som vi plejer, men det bliver selvfølgelig med nogle andre spillere, siger Adolfo Sormani.

Du løber vel en stor risiko ved at spille uden de tre?

- Vores koncept og regler er vigtigere end alt andet, og hvis nogle spillere ikke vil følge de ting, kan de ikke være med, svarer VB-træneren og fortsætter:

- Så går det ud over vores team-spirit, og det har vi simpelthen ikke råd til.

VB har tidligere på efteråret spillet uden de tre. Det gjorde vejlenserne i Fredericia, hvor det blev til en 1-0-sejr, og både Allan Sousa og Imed Louati sad ude for små to uger siden mod Brabrand, mens Vinicius fik de sidste cirka 20 minutter af den kamp.

- Vi har vist, vi kan vinde uden dem, og det kan vi naturligvis gøre igen, siger Adolfo Sormani.

Det har ikke kunnet lade sig gøre at få en kommentar fra de tre involverede spillere.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce