Det er én kamp ad gangen - og dog

Nicolaj Madsen er blandt de fire VB-spillere, som risikerer karantæne, hvis de får gult kort mod FC Fredericia. Arkivfoto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nicolaj Madsen er én af fire i VB-truppen, som er i fare for karantæne, hvis de får gult kort mod FC Fredericia. Dermed risikerer de at kigge på i en eventuel afgørende oprykningskamp i Thisted.

Vejle: Én kamp ad gangen.

Det er god latin blandt sportsfolk, og fodboldspillere er bestemt ingen undtagelse. Og dog.

En lille håndfuld spillere i VB-truppen tænker formentlig én kamp frem, når de løber på banen til onsdagens opgør mod FC Fredericia. Det er de fire spillere, som befinder sig i karantænefare; Pavol Bajza, Simone Branca, Ylber Ramadani og Nicolaj Madsen.

- Det er dumt, hvis man i den situation går over grænsen i forhold til for eksempel brok til dommeren, siger Nicolaj Madsen.

Midtbanespilleren har tidligere i løbet af sæsonen taget gule kort efter brokkeri, men han regner bestemt ikke med, det sker mod FC Fredericia.

- Jeg bruger det nogle gange, hvis jeg skal helt op at ringe, men det kommer ikke til at ske i den situation, jeg er i, siger Nicolaj Madsen.

Vi ligger i den bedste position af alle hold i rækken, fordi vi selv kan afgøre det.
Nicolaj Madsen

Tager gult, hvis det er nødvendigt

Situationen er, at Nicolaj Madsen ryger i karantæne, hvis han får gult kort mod FC Fredericia, og det vil koste hans deltagelse i den sidste 1. divisions kamp, søndagens kamp i Thisted.

Nicolaj Madsen vil dog ikke for enhver pris spille med i sæsonens sidste kamp.

- Er det nødvendigt at lave et frispark, så gør jeg det. Hvis det er til holdets bedste, er det uden betydning, at jeg risikerer karantæne, selv om frisparket giver en advarsel, siger han.

Kampen i Thisted er sæsonens sidste, hvis VB snupper fire point i de to sidste kampe, da det rækker til førstepladsen og den direkte oprykning.

Verden til forskel på ét og to

VB er sikret minimum andenpladsen, da Viborg på tredjepladsen er syv point efter.

Det betyder, at glipper den direkte oprykning, skal VB ud i playoff-kampe. Det er dog ingen ønskesituation.

- Selv holdene i bunden af Superligaen er stærke, og de er fuldt på højde med topholdene i 1. division, vurderer Nicolaj Madsen og fortsætter:

- Der er en verden til forskel på første- og andenpladsen.

I eventuelle playoff-kampe kommer VB op mod vinderen af dobbeltopgørene mellem FC Helsingør og Silkeborg. De spiller torsdag aften på Sjælland, mens der 2. pinsedag er returopgør i Silkeborg.

Playoff-kampen spilles 24. og 27. maj, og en eventuel kamp i Vejle spilles søndag 27. maj.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce