Kielstrup røg hovedkulds ind på VB-bænken: Fredag aften fik jeg beskeden

Steffen Kielstrup var lørdag for første gang med omkring en superliga-kamp i rollen som træner. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Steffen Kielstrup, som normalt er U19-træner i Vejle Boldklub, var med på bænken, da vejlenserne tabte 2-0 til Randers FC.

Randers: Vejle Boldklub måtte grave dybt i trænerstaben for at finde folk til opgøret mod Randers FC.

Steffen Kielstrup og Jacob Krüger tog begge plads på vejlensernes udskiftningsbænk mod randrusianerne, og for Steffen Kielstrups vedkommende skete det med meget kort varsel.

Den tidligere mangeårige VB-anfører blev færre end 24 timer inden kickoff kastet ind, da Fodboldens Disciplinærinstans idømte Morten Bisgaard og Giovanni Mazzella hver én kamps karantæne, efter de var i verbal infight med fjerdedommeren, da VB hjemme mødte Brøndby. De to trænerassistenter stod med ansvaret, mens træner Adolfo Sormani afsonede sine fem karantænedage efter telefonsagen, men nu var de heller ikke til rådighed.

- Fredag aften fik jeg beskeden, sagde Steffen Kielstrup efter kampen i Randers, som VB tabte med 2-0.

Derfor var det yderst begrænset, hvad Steffen Kielstrup nåede at være med til i forhold til forberedelserne til opgøret. Holdet var sat og taktikken lagt, inden Kielstrup kom med ind omkring holdet.

- Kampen var lidt et billede af det, vi så i de seneste kampe. Vi spillede en god første halvleg og skabte chancer, mens vi i anden halvleg nærmest var et forvandlet hold, sagde Steffen Kielstrup og fortsatte:

- Og så blev det svært, efter Randers scorede to gange i løbet af anden halvlegs første seks-syv minutter.

Har stadig meget at lære

Steffen Kielstrup står normalt i spidsen for VB's hold i U19 Ligaen, og selv om han nød de 90 minutter på sidelinjen i et superliga-opgør, er vejen til et trænerjob i den bedste række meget lang.

- Det var sjovt at prøve, men det havde selvfølgelig været meget sjovere med en sejr, sagde han og fortsatte:

- Et eller andet sted er det sådan nogle kampe, som alle trænere drømmer om, men for mig er vejen meget lang. Jeg er næsten lige begyndt og har fortsat masser at lære, inden det måske bliver aktuelt.

Steffen Kielstrup stoppede i maj 2017 sin aktive karriere og trådte umiddelbart efter ind som træner for VB's bedste U17-hold. I sommerpausen skiftede han job og overtog holdet i U19 Ligaen.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce