Kom med i VB's fanbus før afgørende kamp: - Jeg græder, hvis de rykker op

Søndag kørte flere busser fyldt med VB fans mod Thisted og den afgørende oprykningskamp. Efter busturen tog VB's fans den gode stemning med ind på stadion i Thisted, hvor den kulminerede ved slutfløjt. Foto: Yilmaz Polat

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Da Vejle Boldklub søndag rykkede op i superligaen, var det med opbakning fra hundredvis af fans. De havde taget turen til Thisted for at støtte deres hold. Som de altid gør både i medgang og modgang.

Vejle: Klokken har lige passeret ni søndag morgen, og de første fans har allerede fundet vej til Vejle Stadion. Her venter syv busser på fragte hundredvis af fans til Thisted, hvor Vejle Boldklub skal spille for en direkte plads i Alka Superliga.

Stemningen blandt de fremmødte er god, og alle er iført Vejle Boldklubs røde farve.

Nogle af de fans, som er mødt op for at følge holdets sidste kamp i sæsonen, er Knud Erik Jensen, Dennis Lyngholm Madsen og Nicki Beck. De tre fans har fulgt holdet gennem tykt og tyndt, og søndagens oprykningskamp har de ventet længe på.

Men selvom oprykningen næsten er i hus før dagens kamp, tør de tre fans ikke tage forskud på sejren.

- Det er først, når dommeren har fløjtet kampen af, at jeg kan være rolig. Før det tør jeg simpelthen ikke tro på det, siger Nicki Beck.

Han var også med, da holdet rykkede op for ni år siden, og dengang græd han.

- Hvis Vejle rykker op i superligaen, så tuder jeg. Det er der ingen tvivl om. Det er det største, siger han.

Hvis Vejle rykker op i superligaen, så tuder jeg. Det er der ingen tvivl om. Det er det største.
Nicki Beck, VB-fan
Der var godt fyldt på stadion i Thisted, og fra start til slut blev der heppet og sunget for at støtte de lokale helte. Foto: Yilmaz Polat
Der var godt fyldt på stadion i Thisted, og fra start til slut blev der heppet og sunget for at støtte de lokale helte. Foto: Yilmaz Polat

Fest i bussen

Efter at have fyldt rigeligt med øl, vand og røde bannere i busserne er alle klar til afgang klokken 10.30.

Udover de mange busser, havde flere fans også valgt at tage bilen til Thisted, og hver gang en bil med fans passerer de mange busser, bliver der dyttet og klappet. Sammenholdet er ikke til at tage fejl af.

Under busturen er humøret højt, og fansene får varmet stemmebåndene op med diverse kampråb og sange, så de er klar til at heppe på spillerne på stadion i Thisted.

Med i bussen er også formanden for VB-fanklubben, The Crazy Reds, Brian Jørgensen. Han har om nogen glædet sig til at opleve Vejle Boldklub rykke op.

- Det er en stor dag, som vi fans har ventet længe på. Vi tager til Thisted for at vise holdet, at vi støtter dem igennem alt, siger Brian Jørgensen.

Da bussen nærmer sig Thisted, kan passagererne satse penge på kampens resultat. Og Brian Jørgensen har et lidt særligt sats:

- Jeg satser altid 7-2 til Vejle. Det er ikke sket endnu, men en dag gør det. Det er jeg sikker på, siger han.

Da dommeren fløjtede kampen af, var sejren en realitet. Vejle Boldklub er klar til superligaen for første gang i ni år. Det fik fans til at løbe ud på banen i en jubelrus. Foto: Yilmaz Polat
Da dommeren fløjtede kampen af, var sejren en realitet. Vejle Boldklub er klar til superligaen for første gang i ni år. Det fik fans til at løbe ud på banen i en jubelrus. Foto: Yilmaz Polat

Vejle indtog Thisted

Som en jublende, rød bølge, indtager massen af VB-fans ved 13-tiden stadion i Thisted, og det kan hurtigt konstateres, at der bliver sat sæsonrekord på Sparekassen Thy Arena denne solrige søndag.

Både børn, unge og voksne er klar, og med rytmen fra trommerne bliver der fra kampstart sunget, råbt og heppet til den helt store guldmedalje.

Da kampen bliver fløjtet af, og det endelig er helt sikkert, at Vejle Boldklub for første gang i ni år er klar til superligaen, kan hegnet på stadion ikke holde de mange fans ude, og de stormer ind og omfavner spillere og trænere, som ikke kan holde glædestårerne tilbage.

Store flasker bliver båret ind på banen, og en blanding af øl og konfetti regner ned over spillere og fans. Pokalen bliver båret rundt og skiftevis løftet op og kysset. Træner Adolfo Sormani fik et par flyveture, og han lægger ikke skjul på, at han er utroligt stolt af sine spillere.

Efter sejrsrusen sætter fans og spillere atter kursen mod Vejle og en spontan oprykningsfest i Skyttehuset. Flere tusinde mennesker møder op, og festen bliver én stor hyldest til spillerne, som bliver modtaget som lokale helte med rød løber, taler og fyrværkeri.

Efter sejren i Thisted og dermed oprykningen til Superligaen, sluttede VB's fans dagen af med at fejre spillerne i Skyttehuset i Vejle. Foto:Yilmaz Polat
Efter sejren i Thisted og dermed oprykningen til Superligaen, sluttede VB's fans dagen af med at fejre spillerne i Skyttehuset i Vejle. Foto:Yilmaz Polat
Flere tusinde mennesker var mødt op i Skyttehushaven for at fejre de lokale helte, og at Vejle endnu engang kan prale af at være med i den bedste fodboldliga. Foto:Yilmaz Polat
Flere tusinde mennesker var mødt op i Skyttehushaven for at fejre de lokale helte, og at Vejle endnu engang kan prale af at være med i den bedste fodboldliga. Foto:Yilmaz Polat

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce