Ny VB'er har stadig et par hængepartier i København

VB-truppen tog mandag hul på forberedelserne til den kommende sæson, og det var samtidig Adam Jakobsens første arbejdsdag i klubben. Foto: Søren Gylling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Adam Jakobsen er tålmodig, når det handler om spilletid i Vejle Boldklub. Nu skal han i første omgang vænne sig til forholdene i en superligaklub.

Vejle: Adam Jakobsen stemplede mandag ind hos Vejle Boldklub til sin første arbejdsdag i klubben efter skiftet fra Frem.

Den 18-årige offensiv-spiller har dog endnu et par hængepartier i København, inden fodbolden og Vejle Boldklub får hans fulde opmærksomhed.

Han mangler to eksamener, inden han bliver student. Den første ligger 18. og 19. juni, og den anden og sidste mandag 25. juni.

- Jeg skal træne om tirsdagen, så der bliver ikke den store fejring af den studentereksamen, konstaterer Adam Jakobsen.

- Det er også ok, for jeg har glædet mig til at komme i gang i Vejle, fortsætter han.

Min favoritplads er lige bag ved angriberne. Det er dér, jeg ser mig selv som bedst.
Adam Jakobsen

Et ubeskrevet blad

Adam Jakobsen er et ubeskrevet blad, når det handler om dansk topfodbold.

Som ungdomsspiller bevægede han sig rundt på tredjehøjeste nationale niveau, og i det netop overståede forår spillede han 2. divisionsfodbold i Frem.

Han indledte i den lille københavnske breddeklub BK Vestia, som hører hjemme i det københavnske sydvest-kvarter. Som U15 spillede rykkede han til Frem, som på det tidspunkt rådede over et stærkt U15-hold, og et skifte til én af de større københavnske klubber kom en overgang på tale, men det blev ifølge Adam Jakobsen aldrig til mere end snak.

Må vise han er god nok

Der var også snak om andre klubber end Vejle Boldklub, da Adam Jakobsen i løbet af foråret efter en god sæson hos Frem tiltrak sig opmærksomhed fra højere rangerede klubber. Men heller ikke i det tilfælde blev det til andet end snak.

- Det blev aldrig konkret med andre klubber end Vejle, siger Adam Jakobsen.

Trods det gode forår hos Frem er Adam Jakobsen bevidst om, at der på ingen måde står og venter en startplads i en nyoprykket superligaklub som VB.

- I første omgang handler det om, at jeg skal træne på et højere niveau, end jeg er vant til. Det kræver nok lidt tilvænning, siger han og fortsætter:

- Så må jeg vise på træningsbanen, at jeg på et tidspunkt er blevet så god, at jeg skal spille med.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce