Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Såret VB'er stred sig igennem med tre sting og et sæbeøje

Det blødte kraftigt fra Rasmus Lauritsens øje, da han var en tur i græsset efter mødet med en Viborg-albue. Foto: Lars Rasborg

Såret VB'er stred sig igennem med tre sting og et sæbeøje

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Rasmus Lauritsen måtte i første halvleg en tur i omklædningsrummet og sys i sit højre øjenbryn - det fik tre sting.

Viborg: VB's Rasmus Lauritsen fik ikke kun et nederlag med hjem fra onsdag aftens kamp mod Viborg.

VB-stopperen fik også et ordentligt sæbeøje og tre sting i sit højre øjenbryn. Midt i første halvleg ramte en af Viborg-spillerne ham med en albue i en hovedstødsduel.

- Jeg headede bolden op i luften, og da jeg gik op anden gang for at heade den væk, ramte en albue mig i hovedet, sagde Rasmus Lauritsen efter kampen, som VB tabte med 2-0.

Han faldt til jorden og opdagede straks, at det blødte kraftigt. Rasmus Lauritsen frygtede, at han måtte tidligt fra banen, da han umiddelbart ikke kunne spille videre med den kraftige blødning.

Her er VB's karakterbog - Louati var dagesn bedste

Blev ramt på øjet

Han kom ud, men kun for at vende tilbage efter en tur i omklædningsrummet, der varede cirka fem minutter.

- Viborgs læge gav mig nogle sting, og han gjorde det heldigvis hurtigt, for jeg frygtede, at de nåede at skifte en anden ind, inden jeg kom tilbage, sagde Rasmus Lauritsen.

Han vendte tilbage med en stor bandage om hovedet, og den hjalp ham, da der opstod en hævelse omkring øjet.

- Bandagen holdt nærmest hævelsen væk fra mit øje, så jeg havde ingen problemer med at se, sagde han.

- Men jeg var uheldig, for næsten lige da jeg kom ind igen, ramte deres målmand mig lige på øjet, og det gjorde ondt, fortsatte han.

Er klar til på søndag

Rasmus Lauritsen spillede kampen til ende, og han mente, at VB fortjente point.

- Vi holdte dem fra de helt store chancer og stod fint defensivt, men samtidig lavede vi mange fejl med bolden, og vi skabte ikke nok, sagde han.

VB spiller igen på søndag, når FC Fredericia gæster Vejle Stadion, og Rasmus Lauritsen regner med, at øjet nok skal komme sig.

- Hævelsen skal bare forsvinde, og det regner jeg da med, at den gør, sagde han.