Schoop og Sormani er træt af at synge den samme sang igen

Jacob Schoop var træt af at synge den samme sang igen, da VB tabte til Brøndby. Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Både Jacob Schoop og Adolfo Sormani var frustrerede mænd efter nederlaget til Brøndby. Igen spillede VB godt før pausen og tabte på en dårlig periode efter pausen.

Vejle: Jacob Schoop og Adolfo Sormani havde i hvert fald én ting til fælles efter VB's 2-1-nederlag til Brøndby: Frustration.

Begge var irriterede over, at VB igen spillede fint, men tabte på en dårlig periode efter pausen.

- Vi kan synge den samme sang, som vi har sunget før, og jeg kan simpelthen ikke forstå, at vi ikke kan lære noget af det. Vores start på anden halvleg er et tegn på manglende rutine. Det er uklogt, sagde Jacob Schoop.

Er det et spørgmål om taktik eller mentalitet?

- Det må være noget oppe i vores hoveder, men jeg kan ikke fortælle dig, hvad vi skal gøre ved det, for så havde vi gjort det for fem kampe siden, sagde Schoop.

- Der er jo ikke nogen i omklædningsrummet, der fortæller os, at vi skal gå ud og smide bolden væk. Vi laver 10 fejl på fem minutter i starten af anden halvleg, og det koster altså i Superligaen. Det gjorde det ikke i 1. division, sagde Schoop.

Vi skal ikke give op

Den italienske cheftræner Adolfo Sormani var også led og ked af situationen.

- Jeg er ærligt talt træt af at stå igen og sige, at vi spillede godt, men at vi tabte, sagde han.

- Mentaliteten efter pausen er svær at forstå, for vi spiller ikke naivt. Det må handle om manglende erfaring, når man mister simple bolde, som vi gør. Det ser ud som om, at der er spillere, der er under pres på grund af niveauet, sagde cheftræneren.

Han har stor respekt for Brøndbys kvaliteter og måde at spille på.

- Det er også derfor, at spillerne ikke skal give op. Hvis modstanderne var langt bedre end os, var det en anden sag, men det er de jo ikke. Selv Brøndby, som jeg ser som et meget stærkt hold, spiller vi lige op med, sagde Sormani.

Jacob Schoop ved godt, at tabellen er grim læsning for VB.

- Vi kigger på tabellen efter hver kamp. Havde vi vundet i idag, havde vi være tre point fra det sjove selskab. Nu er vi isoleret i bunden sammen med to andre, sagde anføreren.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce