Skadet VB-målscorer fra Horsens-kampen er klar til mester-mødet

Melker Hallberg (til venstre) udkig småskadet mod AC Horsens, men svenskeren meldes klar til søndag, når VB møder FC Midtjylland. Arkivfoto: Yilmaz Polat

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den svenske midtbanespiller Melker Hallberg må formentlig et skridt tilbage på midtbanen, da han ligner afløseren for Ylber Ramadani til kampen mod FC Midtjylland.

Vejle: Vejle Boldklub får Melker Hallberg klar til søndagens kamp mod FC Midtjylland.

Hallberg spillede de første cirka 55 minutter af lokalopgøret mod AC Horsens, inden han udgik med lårproblemer, men svenskeren er tilbage på træningsbanen.

Torsdag tog han sig en løbetur, selvom han havde foretrukket at træne med de øvrige.

- Det fik jeg ikke lov til af trænere. De vil være helt sikre på, der ikke er noget i vejen, inden jeg træner fuldt med, siger Melker Hallberg.

Det gør Hallberg fredag, og han kan ikke forestille sig, at hans deltagelse i FC Midtjylland-kampen kommer i fare:

- Heldigvis. Det gik godt mod Horsens, og som hold er vi på vej i den rigtige retning.

Gik godt er Melker Hallbergs beskrivelse af det, som roligt kan kaldes hans hidtil bedste indsats i VB-trøjen, siden han i sommerpausen kom til klubben fra italienske Udinese.

Hallberg spillede 55 stærke minutter mod AC Horsens, som han krydrede med scoringen til 1-0, og så sendte han det hjørnespark ind over, som Rasmus Lauritsen satte hovedet på i forbindelse med VB's andet mål.

- Jeg er ved at finde min form, og så går det bedre i forhold til sammenspillet med de andre, siger han og fortsætter:

- Jeg fik endelig vist det, jeg mener, er mit rigtige niveau.

Jeg er ved at finde min form, og så går det bedre i forhold til sammenspillet med de andre.
Melker Hallberg

Får Ramadanis plads mod FCM

Mod AC Horsens spillede Melker Hallberg på én af de to offensive positioner på VB's tremands-midtbane. Det er med egne ord hans favoritposition, men den får han næppe lov at spille mod FC Midtjylland. Ylber Ramadani er ude til mødet med den forsvarende danske mester på grund af en brækket hånd, og det ligger til, at Hallberg trækker en tand tilbage på midtbanen og overtager Ramadanis plads som den bagerste af de tre.

Det er dog ingen uvant plads for Melker Hallberg - heller ikke i VB-regi. Hallberg spillede pladsen mod FC København, da Ramadani sad ude på grund af en ankelskade.

- Jeg har også tidligere spillet den plads, så det er ikke noget, der bekymrer mig, siger Melker Hallberg.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce