Smugrygning på toilettet: Brandalarmen gik under VB-kamp i Randers

Brandvæsnet var en tur omkring Cepheus Park Randers, midt i anden halvleg lørdag, da den automatiske brandalarm gik. Det var dog enten en defekt detektor eller en person, der havde røget på toilettet, formoder beredskabet. Foto: Axel Præstmark

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mange mennesker måtte forlade bygningen, da en automatisk brandalarm pludselig gik i gang midt i anden halvleg i kampen mellem Randers FC og Vejle lørdag. Rygning på toilettet udløste alarmen, oplyser beredskabet.

Randers: Der stod 2-0 til hjemmeholdet, da en stemme over højttaleren pludselig bad folk i Thor Loungen på Cepheus Park Randers lørdag eftermiddag om at forlade bygningen.

En automatisk brandalarm var gået i gang, og så går hele evakueringssystemet i gang og beder folk om at gå uden for.

Der var dog tale om at en detektor havde opsnuset røg på toilettet fra en ryger.

- Det er jo blevet koldt udenfor, og så sker det at folk tænder en cigaret inde på toilettet. Det får alarmen til at gå, siger beredskabsinspektør Niels Henrik Nielsen, Beredskab og Sikkerhed Randers.

Der var tale om at det kunne være en defekt detektor, men det afviser berdskabsinspektøren, der er sikker på, at det skyldtes rygning.

Og det er ikke første gang det sker. Det bekræfter Jesper Hansen, Randers FC, der har med sikkerheden på stadion at gøre.

- Nej, det er ikke første gang. Men jeg er altid glad for at vide at systemet virker, hvis der skulle opstå brand, lyder det fra Jesper Hansen, Randers FC, der står for at tage imod beredskabet, når de kaldes ud på grund af den automatiske brandalarm.

- Derfor ved jeg heller ikke, hvor mange mennesker, der måtte gå uden for bygningen. Langt de fleste var jo ude, fordi anden halvleg var gået i gang. Jeg ved ikke om det var to, 12, 20 eller 200 mennesker, der måtte gå ud af bygningen, siger Jepser Hansen.

Beredskab og Sikkerhed Randers sendte to folk af sted for at få overblik over situationen, og de vendte hurtigt hjem igen, fortæller udrykningsleder Edvard Bjørn.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce