Sormani fik sin ønske-angriber

Gustaf Nilsson trænede onsdag for første gang med hos VB. Hans fysiske forfatning er god, da han har deltaget i sæsonforberedelserne i sin tidligere klub Brøndby. Foto: Michael Svenningsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Gustaf Nilsson lå inde med tilbud fra både andre danske og fra udenlandske klubber. Den svenske angriber valgte at blive i Danmark og tog til Vejle, hvor træneren tror på ham, og udsigten til spilletid er god.

Vejle: Adolfo Sormani fik et stort ønske opfyldt, da Vejle Boldklub forstærkede angrebet.

Ind kom svenskeren Gustaf Nilsson og skabte mere bredde blandt VB-truppens angribere, og med Adolfo Sormanis egne ord er Gustaf Nilsson en spiller, VB-træneren meget gerne så i Vejle.

En moderne angriber kalder Sormani det svenske fyrtårn, der måler tæt på to meter.

- Han er stærk, og selvom han er høj, er han mobil, adræt og hurtig, siger VB-træneren.

De egenskaber gør, at Gustaf Nilsson er en spiller, Sormani ser brugbare i flere forskellige roller. Han kan spille som en typisk target man, men Nilsson har også farten til at tage de dybe løb.

- Det gør vores offensiv mere alsidig, for han er en angrebstype, vi ikke i forvejen havde i truppen, siger Adolfo Sormani.

VB-træneren anser det for givet, at Gustaf Nilsson kommer med i truppen, når VB på fredag åbner sæsonen med hjemmekampen mod Hobro. Det bliver dog i første omgang næppe til mere end en bænkplads for svenskeren.

- Han skal have en chance for at lære den måde, vi spiller på og sine nye holdkammerater, siger Adolfo Sormani og fortsætter:

- Jeg vil tro, han får brug for et par uger, inden han er helt inde i vores systemer og kender holdet.

Jeg kender ikke meget til holdet og de andre spillere, så jeg får brug for tid til at finde ind i rytmen og spillestilen.
Gustaf Nilsson

Havde muligheder i ind- og udland

Gustaf Nilsson er selv indstillet på, der ikke står en plads åben og venter.

- Jeg kender ikke meget til holdet og de andre spillere, så jeg får brug for tid til at finde ind i rytmen og spillestilen, siger han.

Gustaf Nilsson spillede sidste sæson på en lejeaftale i Silkeborg, og han lå inde med andre muligheder end Vejle Boldklub, da det stod klart, at udsigten til spilletid forekom lille i Brøndby, og et klubskifte lignede den bedste løsning for både Brøndby og Gustaf Nilsson selv.

- Der var klubber fra både udlandet og Danmark, siger Gustaf Nilsson.

Og der var tale om danske klubber fra Superligaen. Ifølge avisens oplysninger var Hobro, som VB møder i fredagens superliga-premiere, blandt de klubber, der lurede på Gustaf Nilsson.

Han vil dog ikke fortælle, om det er sandt eller ej, og hvilke andre klubber som var i spil, men Gustaf Nilsson lå inde med andre muligheder.

Nilsson vægter spilletid højt

Alligevel valgte han en superliga-oprykker, som traditionelt er i fare for en returbillet, og den vej - ned i 1. division - kender han efter han sidste sæson rykkede ned med Silkeborg.

- Den risiko findes i en hel masse klubber, så det var ikke noget, jeg spekulerede over, da jeg valgte Vejle, siger Gustaf Nilsson, der har spillet på det svenske ungdomslandshold.

Valget af VB skete efter samtaler med Adolfo Sormani og klubbens ejere, og de efterlod et godt indtryk.

- Jeg kommer til en klub, hvor træneren virkelig tror på mig, og så tror jeg, der er gode muligheder for at få spilletid i Vejle. Det vægter virkeligt højt for mig, siger Gustaf Nilsson, som lavede en tre-årig aftale med VB.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce