Sormani tog første halvleg på sin kappe: Det var min skyld

Adolfo Sormani var dybt skuffet over første halvleg, men han var glad for at spillerne rejste sig efter pausen. Foto: Jens Nørgaard Larsen/Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Adolfo Sormani rasede over VB's første 45 minutter i Hjørring. Men han var glad for, at spillerne rejste sig efter pausen og leverede på vanligt niveau.

Hjørring: Adolfo Sormani havde mistet sin stemme i anden halvleg af opgøret mod Vendsyssel FF.

Det skete som følge af en skidt første halvleg og en ordentlig opsang til spillerne i omklædningsrummet. Han forsøgte at råbe spillerne frem, men der kom ingen lyd ud. Efter opgøret kunne han tale igen, selvom stemmen virkede noget brugt.

- Vi var dårlige i første halvleg, og jeg var især utilfreds med den indstilling, vi havde. Vi havde fortjent at tabe på grund af første halvleg, for man kan ikke møde op til en kamp i Superligaen på den måde. Modstanden er bedre, og hvis man ikke er med fra start, bliver man straffet, sagde italieneren.

Han var mand nok til at tage det hele på sine skuldre.

- Det var min skyld, for det var mig, der ikke lykkedes med at kommunikere kampens vigtighed ud til spillerne, sagde cheftræneren.

Glad for reaktionen

Til gengæld var han glad for at se spillernes reaktion efter pausen. Nicolaj Madsen kom på banen, og VB ændrede totalt indstilling efter højlydte mishagsytringer fra italieneren i omklædningsrummet.

- Jeg var glad for at se spillerne i anden halvleg. De viste en helt anden attitude, og vi skulle også have vundet kampen, sagde cheftræneren.

Han satte alt ind for at vinde og gik over i en 4-3-3 med tre deciderede angribere i forreste linje. Med dét træk viste han sine taktiske muskler, og Vendsyssel led under trykket fra gæsternes forreste linje.

- Taktikken er ikke det vigtigste for mig, det vigtigste er præstationen. De spillere, der blev skiftet ind, gjorde det godt. Men det gjorde hele holdet i anden halvleg. Vi er en klub, der først og fremmest skal fighte, og gør vi ikke det, kommer vi i problemer, sagde italieneren.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce