Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Stortalent bringes fra start mod Esbjerg

Arbnor Mucolli kom i sæsonens første to 1. divisionskampe ind fra bænken. I Esbjerg ligner det en startplads. Arkivfoto: Mads Hansen

Stortalent bringes fra start mod Esbjerg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Arbnor Mucolli overtager den ledige plads på VB's centrale midtbane, når det søndag gælder topkampen ude mod Esbjerg - Mucollis hidtil største kamp.

Vejle: Tvivlen er til at overse, når det gælder Kim Elgaards afløser på VB-mandskabet.

Arbnor Mucolli træder ind på vejlensernes centrale midtbane som makker til Jacob Schoop i stedet for Kim Elgaard, som tidligere på ugen gik ned med en knæskade. Elgaard kom galt af sted med ledbåndet i sit ene knæ og må de næste fire til seks uger kigge på.

- Jeg håber da, at jeg spiller, men jeg har ikke fået noget at vide, siger Arbnor Mucolli.

Arbnor Mucolli er dog ikke uvant med at optræde som afløser for Kim Elgaard. I sæsonen to første kampe, ude mod HB Køge og hjemme mod Nykøbing FC, kom Arbnor Mucolli ind fra bænken som afløser for Elgaard.

- Jeg er i øjeblikket første-indhopper, så det peger da mod, at jeg spiller, siger Arbnor Mucolli.

Det er i givet fald tredje gang, at 17-årige Arbnor Mucolli spiller fra start. Han gjorde det mod Næstved i det sene efterår 2016, og han gjorde det igen, da VB tilbage i maj rundede sæsonen 2016/17 af på Monjasa Park i Fredericia. Desuden spillede han første halvleg, da VB i onsdags spillede sig videre i DBU Pokalen med en sejr i førsterunde-kampen mod det fynske seriehold Allesø GF.

- Jeg føler mig klar til opgaven. Jeg glæder mig til at komme ind og vise, hvad jeg kan, siger han.

Ungt talent spiller fra start: Alder betyder intet for VB-træneren

Skal udnytte hurtigheden

Søndagens opgør i Esbjerg står mellem to hold med maksimumpoint og et par hold, som begge gik ind til sæsonen med ambition om en topplacering.

Dermed tøver Arbnor Mucolli ikke med at kalde kampen karrierens hidtil største:

- Det må den være - det er klart den største.

Han kommer op mod et Esbjerg-hold, som rummer flere spillere, han kender fra tidligere kampe på ungdomsniveau i U19 Ligaen, men han kommer også op mod en spiller som Rodolph Austin. Den store midtbanespiller med fortid i Brøndby og engelsk fodbold ligner på forhånd en ordentlig mundfuld.

- Det er en spiller, jeg skal undgå at komme i nærkampe med, for i duellerne har jeg ikke en chance mod sådan én som ham. Jeg skal udnytte, at jeg hurtigere og kan spille hurtigt, siger Arbnor Mucolli.