Uhyggeligt at holde med VB for tiden: Derfor kommer Oduwa næppe til at spille

Imed Louati kommer ikke til at spille mere i efteråret. Også Gustaf Nilsson hænger inden opgøret mod Brøndby. Arkivfoto: Søren E. Alwan

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Imed Louati og Gustaf Nilsson er formentlig begge ude til kampen mod Brøndby IF søndag. Tilbage står Adam Jakobsen, Allan Sousa og Nathan Oduwa. Sidstnævnte kommer næppe i spil. Hans attitude er ikke god nok, mener Sormani.

Vejle: Det lignede en scene fra en skrækfilm, da Vejle Boldklub trænede fredag formiddag i VB-Parken.

Mosekonen bryggede, og en tyk tåge havde lagt sig. Omkring den nyanlagte kunstgræsbane, som VB benyttede, stod vindblæste og bladløse træer og lignede skelethænder, der rakte mod himmelen.

Måske passer billedet meget godt til den tilstand, som mange VB-fans befinder sig i lige nu. Det er uhyggeligt at holde med Vejle i denne tid.

Til træningen var alt dog, som det plejede. Ude var Imed Louati og Gustaf Nilsson. Louati forventes ude for resten af efteråret, mens det er lidt mere usikkert med Gustaf Nilsson.

- Imed kommer ikke til at spille. Han bliver ved med at have små problemer. Gustaf har vi sendt til en ekspert i København, for han bliver ved med at have ondt, og nu skal vi have klargjort en gang for alle, hvad der er galt, sagde cheftræner Adolfo Sormani.

Hans attitude er ikke god nok. Jeg har brug for, at alle spillere arbejder lige hårdt. Og han har også nogle fysiske problemer. Vi arbejder på at bringe ham et sted hen, hvor vi kan gøre brug af ham. Men lige nu tror vi ikke på, at han kan give os det, vi mangler.
Adolfo Sormani om Nathan Oduwa

Imed og Gustaf

Angriberne har været et konsekvent samtaleemne omkring VB i denne sæson, og debatten fik yderligere luft under vingerne i mandags, da klubben skabte chancer på samlebånd mod AGF men på forunderlig vis lykkedes med at brænde langt hovedparten af dem.

- Vi har været ramt på angriberpositionen, og vi har vel ikke prøvet at have alle sammen klar samtidig endnu, sukkede Adolfo Sormani.

- Imed Louati og Gustaf Nilsson har ikke haft muligheden for at ramme topniveauet. Gustaf var skadet, da han kom, og har været ramt indtil nu. Louati er også hele tiden blevet bremset af skader. Så de to har vi ikke set på toppen, siger Adolfo Sormani.

I stedet er valget ofte faldet på Adam Jakobsen og Allan Sousa. Sidstnævnte er selvskrevet til startformationen, men Adam Jakobsen skiftede til VB fra 2. divisionsklubben Frem i sommer og har fået overraskende meget spilletid.

- Vi må ikke forvente, at Adam skal være manden, der laver vores mål. Det er for stort et pres på en spiller, som kun har haft kort tid på dette niveau. Men jeg glæder mig over at se ham blive bedre og bedre, for jeg mener, at han vokser, siger Adolfo Sormani.

Hvordan lærer du dine spillere at score mål?

- Jeg tror, det er et spørgsmål om erfaring. Det er et spørgsmål om den følelse, du har, når du står foran mål og skal afslutte. Er du tilpas, scorer du også. Og den følelse får du kun med erfaring, siger Adolfo Sormani.

Oduwa mangler attitude

Og så er der Nathan Oduwa. VB er ramt i angrebet, men man skal ikke forvente at se englænderen i startformationen.

- Hans attitude er ikke god nok. Jeg har brug for, at alle spillere arbejder lige hårdt. Og han har også nogle fysiske problemer. Vi arbejder på at bringe ham et sted hen, hvor vi kan gøre brug af ham. Men lige nu tror vi ikke på, at han kan give os det, vi mangler, siger Adolfo Sormani.

Han overraskede mange ved at gå bort fra en 3-5-2-formation og stille an i en 4-2-3-1 mod AGF. VB spillede godt, men spørgsmålet er, om det er selvmord at komme sådan mod aggressive Brøndby.

- Selvmord handler ikke om formationen. Det handler om, hvordan du som hold står. Hvis man står solidt og arbejder hårdt, kan man vinde i alle formationer. Jeg mener ikke, at formationen alene gør nogen forskel. Det handler om indsatsen, siger Sormani.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce