VB-anfører: Det gør ondt så mange steder

Jacob Schoop havde ondt mange steder, efter at han måtte konstatere, at VB blot levede én sæson i Superligaen i denne omgang. Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jacob Schoop var i chok efter Vejle Boldklubs nederlag til Hobro, der sendte klubben ned i 1. division.

Vejle: Det var et ekstremt hårdt slag, der ramte VB-truppen søndag aften i Nørreskoven. Hobro vandt 2-0 og sendte VB ned i landets næstbedste række, og efterfølgende forsøgte anfører Jacob Schoop at sætte nogle ord på følelsen.

- Man er i en form for chok-tilstand. Man ved ikke rigtig, om man skal græde eller hvad man skal. Det gør ondt så mange steder lige nu og smerten sidder dybt. Men det er vores egen skyld, sagde VB-anføreren.

Han følte, at VB spillede en god kamp.

- De første 20 minutter var svære, men derefter viste vi den indstilling, der skulle til, sagde han.

Der var over 9000 mennesker på lægterne, og kærligheden ned mod VB-spillerne forblev intakt - også efter 120 pinefulde minutter, hvor de trofaste VB-fans i hjørnet sang ned mod spillerne, der gik ud for at hilse på dem.

- Først og fremmest skuffer vi os selv. Men det her er det værste, jeg har oplevet i min karriere. At se så mange mennesker, der vil os det godt, og så stå med den her følelse bagefter. Det gør ondt, sagde han.

Jacob Schoop har konsekvent leveret gode præstationer i denne sæson, og mange ser ham nok gerne blive i klubben. Men han ville ikke svare på, om fremtiden ligger i VB. Hans kontrakt udløber denne sommer.

- Jeg synes, det er et dumt spørgsmål at stille lige nu. Det er ikke noget, jeg tager beslutning om i dag eller i morgen, lød svaret fra anføreren.

Man er i en form for chok-tilstand. Man ved ikke rigtig, om man skal græde eller hvad man skal. Det gør ondt så mange steder lige nu og smerten sidder dybt. Men det er vores egen skyld.
Jacob Schoop, VB-anfører

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce