VB-angriber: Jeg tror på, at vi kan ramme en stime

Adam Jakobsen tror stadig på, at VB kan ramme en stime, selvom meget ser sort ud i bunden af rækken. Arkivfoto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Adam Jakobsen mener ikke, at VB er ramt på selvtilliden trods en bundplacering og et utroligt besvær ved at vinde kampe. Han tænker kun på sejr i Randers - efterårets sidste kamp.

Vejle: Efteråret har været brutalt for VB.

19 kampe spillet, tre sejre, syv uafgjorte og ni nederlag. En placering som nummer 13 af 14 hold, kun undergået af Hobro, som er på sidstepladsen. Angriberen Adam Jakobsen mener dog ikke, at VB er hårdt ramt på selvtilliden.

- Det synes jeg ikke. Vi har nogle dygtige spillere, og jeg synes, at vi spiller god fodbold. Men vi mangler skarpheden i begge felter. Nogle gange skal vi nok bare banke en lang bold op, i stedet for at gøre det fine, siger angriberen.

Der er syv kampe at tilbage at spille i Superligaens grundspil, og når de foregående 19 har produceret 16 point, bliver det ærligt talt svært at forestille sig et VB-mandskab, der vinder syv kampe i træk.

Det forventer Adam Jakobsen da heller ikke, men:

- Vi har stadig en tro på, at vi kan ramme en stime af sejre. Selvtilliden er ikke i bund, siger han.

Tænker ikke på at tabe

Randers-kampen er den sidste i denne omgang, som cheftræner Adolfo Sormani har karantæne i. Han ønsker fra tilskuerrækkerne at se et VB-mandskab, som leverer mere end i de seneste kampe.

- Vi skal gøre mere, for det, vi leverede sidst, var ikke nok. Spillerne skal arbejde hårdt, og hvis vi får point, er det godt. Fodbold er sådan, at man kan spille godt og alligevel tabe, men vi prøver hele tiden at tage det næste skridt, som betyder, at vi kan vinde, siger Adolfo Sormani.

VB-spillerne går direkte på tre ugers juleferie efter kampen. En sejr mod Randers vil selvsagt ikke betyde, at efteråret har været fryd og gammen, men det ville lune omkring julebordet, påpeger Adam Jakobsen.

- Selvfølgelig er vi gladest, hvis vi får en sejr. Det er det, vi går efter, siger han.

Og hvad så, hvis I taber?

- Vi tænker kun på at vinde. Hvad vi gør, hvis vi taber, har vi ikke tænkt på. Det scenarie er ikke engang noget, som vi har snakket om endnu, siger han.

Superligaen genoptages, for VB's vedkommende, med et opgør mod Sønderjyske omkring 10. februar.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce