VB-fyrtårn: Stemningen i truppen er rigtig god

Mads Greve og resten af Vejles trup har is i maven, selvom det ikke er blevet til sejr i tre kampe i træk. Arkivfoto: Liselotte Sabroe/Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

VB tabte til FC Midtjylland og led dermed sit første nederlag i denne sæson. VB er nu uden sejr i tre kampe i træk, men stopperen Mads Greve tager det helt roligt.

Vejle: Nogle fodboldfans beskuer deres yndlingshold gennem sort/hvide briller.

Før VB's kamp mod FC Midtjylland, var der ingen af klubbens tilhængere, der kunne anfægte, at starten i landets bedste række var gået over al forventning. Men efter 1-3-nederlaget til mestrene, som var VB's første i sæsonen, var der fans ude foran stadion, der anlagde en bekymret mine.

- Nu skal vi snart have en sejr igen. Vi har ikke vundet i tre kampe i træk, lød den benhårde analyse fra en mand klædt i rødt.

Men det store spørgsmål er, hvornår en blændende start bliver til en dårlig start. Ifølge forsvarsspiller Mads Greve ændrer nederlaget til FC Midtjylland ikke ved truppens forfatning.

- Stemningen i truppen er rigtig god, og den har været den samme igennem hele optakten. Da vi startede godt, og alle pludselig begyndte at tale om os, var vi også helt rolige og lod os ikke rive med. Vi ved, hvad vi kan, og det er vi meget trygge i, siger Mads Greve.

Han har svært ved at se, hvorfor man skulle dryppe alt for meget malurt i bægeret som følge af sæsonens første nederlag.

- Jeg ved, det lyder kedeligt, men vi er virkelig gode til at tage én kamp ad gange. Vi træner hårdt for at blive bedre hver dag, og jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle blive bedre og bedre. Men selvfølgelig kan man tabe en fodboldkamp på trods af det, forklarer Mads Greve.

Da vi startede godt, og alle pludselig begyndte at tale om os, var vi også helt rolige og lod os ikke rive med. Vi ved, hvad vi kan, og det er vi meget trygge i.
Mads Greve, forsvarsspiller, VB

Pointmæssig krise?

Han ved godt, at VB på et tidspunkt skal have en sejr igen, for ellers kan klubben hurtigt ende i en pointmæssig krise. Men der er VB ikke endnu, mener Mads Greve.

- Vi havde jo sådan en periode i 1. division, efter vi kom tilbage fra juleferien, hvor vi ikke kunne vinde. Men vi løste det og var rolige omkring det, og det vil vi også være, hvis det sker igen, siger Mads Greve.

Dengang, i de første seks runder af foråret, høstede VB blot fem point i seks kampe, før Adolfo Sormani skiftede om i en 3-5-2 og ændrede alt.

- Jeg ved gode, at det ikke nytter noget at spille godt, hvis sejrene udebliver. Men vi er slet ikke der endnu. Og når vi kommer dertil, skal vi trække de helt gamle floskler frem: Den situation kommer vi kun ud af gennem hårdt arbejde og fokus, siger Mads Greve.

Kender Vendsyssel godt

Han kender Vendsyssel særdeles godt, idet han spillede i den nordjyske klub fra 2013 til 2017 og var en essentiel del i den opstigning, som kulminerede med Superliga-dåb i sidste sæson. Det skete et par uger efter, at Mads Greve selv var rykket op med VB.

- Jeg ser dem stadig spille, når jeg kan. Jeg kender stadig lidt spillere deroppe: Nicolai Flø, Jakob Hjorth, Søren Henriksen og Brandao. Men det er vist også det, siger Mads Greve.

Engang var Vendsyssel kendt for at være et fysisk stærkt hold, der forsvarede tungt og smadrede sin modstander i hårde dueller. Men det nye Vendsyssel er slet ikke sådan, påpeger Mads Greve.

- De har et godt individuelt hold nu, og de spiller meget direkte fodbold. Vi skal være vågne, når vi angriber, og vi skal stå godt i vores restforsvar, siger Mads Greve.

Vendsyssel har, ligesom VB, fået en fin start på sæsonen. Nordjyderne vandt de to første kampe, men har siden tabt to.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce