Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

VB-spillerne spiste sig selv og tabte knebent til overmagten

Charlotte Sørensen og VB tabte knebent til overmagten Fortuna Hjørring. Arkivfoto: Søren E. Alwan

VB-spillerne spiste sig selv og tabte knebent til overmagten

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Vejle Boldklub var tæt på point mod et af Danmarks absolut bedste fodboldhold, men efter en heroisk indsats måtte VB nøjes med at tabe 1-0.

Vejle: Ingen havde levnet Vejle Boldklub en chance, da mægtige Fortuna Hjørring besøgte VB Parken i 3F Ligaen lørdag ved middagstid.

Hvis 3F Ligaen var et hav, ville VB være en lille jolle og Fortuna Hjørring en luksusliner, men alligevel nøjedes hjemmeholdet med at tabe 1-0.

Cheftræner Jesper Søgaard var så stolt af sine spillere, så han var ved at sprænges.

- Det var meget imponerende, det må jeg sige. Vi taber på en målmandsfejl, og så bliver vi snydt for et klart straffe, hvor der er hånd på bolden. At vi har chancen for et resultat havde ingen regnet med, sagde han. 

Kunne ikke gå

Katrine Beck gik fejl af et indlæg, og så smækkede Signe Kallesøe bolden i nettet efter 37 minutter. Men VB-spillerne arbejdede som sindssyge, og derfor fik overmagten ikke øget.

- Spillerne arbejder så hårdt for hinanden. Der vil være flere af dem, der ikke kan gå i morgen. Sascha Nielsen var jeg nødt til at tage ud, for hun kunne ikke løfte sine ben, så udmattet var hun. Jeg tror ikke engang, hun kan huske, at hun gik ud. Hun spillede overfor Frederikke Thøgersen, som stod i EM finalen for et par uger siden, forklarede cheftræneren.

Allerede onsdag spiller VB igen, og Jesper Søgaard håber på, at spillerne ikke er alt for medtagede.

- Forskellen på denne kamp og vores første var, at de rutinerede gik forrest. Det var rigtig godt at se. Nu skal jeg have styr på lazarettet til på onsdag, sagde Søgaard.

VB-Fortuna Hjørring 0-1 (0-1)

Mål: 0-1 Signe Kallesøe (37.).