Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

VB tabte mørkekamp i VB Parken

Christina Fensb?¶k

VB tabte mørkekamp i VB Parken

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Vejle Boldklub tabte til VSK Aarhus i 3F Ligaen onsdag aften. Kampen blev gennemført, selvom mørket faldt, og der ikke var lyst på banen.

Vejle: Det blev til tredje nederlag på stribe til Vejle Boldklub, da klubben onsdag aften tog imod VSK Aarhus i 3F Ligaen.

Men det, som kampen nok mest vil blive husket for, var, at den sidste del af den blev afviklet i mørke, fordi banen ikke var belyst i VB Parken. Et vidnesbyrd om, at vilkårene for dansk kvindefodbold, trods den megen omtale af EM, ikke er er blevet bedre.

- Det er simpelthen ikke godt nok. For damefodboldens skyld var det ikke særligt godt, siger VB-træner Jesper Søgaard tydeligt frustreret over forholdene.

Han havde ikke nogen infrarød kikkert med, men kunne alligevel se sit hold levere en indsats, som han kalder "over forventning". VB tabte, men havde en stor chance for at bringe sig foran 2-1 undervejs, og misbrugte i slutfasen en række gode dødboldsforsøg.

- Det var det bedste hold, der vandt. Men igen synes jeg, at vi leverer en præstation over evne. Mod slutningen giver vi simpelthen alt, og jeg kan ikke skælde nogen ud, siger han.

VB har nu tabt tre kampe i træk, men har også et meget ungt hold.

- Vi har nul point, ja, men hvad kunne man forvente? Vi er tæt på at få point i alle tre kampe, og derfor er jeg glad for holdets indsats, forklarer Søgaard.

VB-VSK Aarhus 1-2 (1-1)

3F Ligaen

Mål: 0-1 Sif Rykær (17.), 1-1 Louise Bendtsen (30.), 1-2 Signe Andersen (54.).