VB-topscoreren er tilbage, og Arbnor Mucolli tager gerne en anden plads

Arbnor Mucolli spillede en god kamp, da VB i forårspremieren mødte Sønderjyske. På søndag mod OB er topscorer Allan Sousa tilbage, men Arbnor Mucolli håber, han holder sig plads i VB's startformation. Arkivfoto: Michael Drost-Hansen/Ritzau Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Arbnor Mucolli satser på et forår med flere mål end i efteråret. Fire forårs-træffere lyder målsætningen fra den unge offensiv-spiller.

Vejle: Kampen om de offensive positioner spidser til, når Vejle Boldklub til søndagens opgør mod OB får Allan Sousa tilbage efter afsonet karantæne.

VB-topscoreren er normalt selvskreven i træner Adolfo Sormanis startformation, og Sousa ligner da også et godt bud på en starter i Odense.

Dermed skal én pilles ud af det VB-mandskab, som for en uges tid siden indledet foråret 2019 med en 2-0-sejr over Sønderjyske. Kandidaterne er blandt de tre, som spillede lige bag forreste mand, Kjartan Finnbogason, og dér spillede Arbnor Mucolli mod sønderjyderne.

- Jeg spillede vel den plads, som passer Sousa bedst, men jeg er fleksibel og kan heldigvis spille andre pladser, siger Arbnor Mucolli.

VB spillede i forårspremieren mod Sønderjyske et systemet, der bedst betegnes som 4-2-3-1, og det ligner forårets foretrukne, da det også er den opstilling, som Sormani brugte i vinterens testkampe.

- Det er nok sådan et system, vi spiller, men det er mest nogle tal, siger den 19-årige offensiv-spiller.

- Når vi presser, ligner det nok mere 4-4-2, fordi det er vores forreste angriber og ham, som spiller lige bag ved, der presser højeste, fortsætter han.

Jeg spillede vel den plads (mod Sønderjyske, red.), som passer Sousa bedst, men jeg er fleksibel og kan heldigvis spille andre pladser.
Arbnor Mucolli

Favoritpladsen er 10'er

Netop positionen bag den forreste angriber er den, som Arbnor Mucolli kalder sin favoritposition.

Det er den plads, som på fodboldsprog går underbetegnelsen 10'er.

- Det er en plads, hvor der er mulighed for at bevæge sig en del rundt på banen, mens man er lidt mere låst, hvis man spiller ude i den ene side, siger Arbnor Mucolli.

Mod Sønderjyske spillede Arbnor Mucolli i højre side, mens Vladlen Yurchenko spillede i midten og Imed Louati i venstre side. Arbnor Mucolli har i løbet af sæsonen spillet alle tre pladser og sluppet godt fra det.

Han spillede fint i højre side mod Sønderjyske, og i efteråret scorede han et flot mål fra venstre side, da VB hjemme mødte AaB.

Flere mål og flere assist

I efteråret hørte Arbnor Mucolli til blandt de mest brugte VB-spillere.

Han spillede med i 19 af efterårets 20 superliga-kampe, og den eneste han mistede, hjemmekampen mod Randers FC, skyldtes karantæne.

Han håber forårets byder på en gentagelse, og han føler sig godt rustet.

- Jeg har tidligere døjet med småskader, som betød, jeg tit sad ude. Det er længe siden, der senest var noget, og jeg føler mig virkelig fit, siger han.

Og det skulle gerne munde ud i en halvsæson med endnu flere bidrag til det, som virkelig tæller:

- Jeg håber på flere mål og flere assist.

Og Arbnor Mucolli har sat sig et delmål, når det handler om antallet af træffere i den igangværende halvsæson:

- For mig fungerer det med nogle delmål, og sådan et har jeg sat mig for foråret.

Hvad er det?

- Jeg vil gerne lave fem mål i alt, så jeg går efter fire i løbet af foråret, svarer Arbnor Mucolli og tilføjer:

- Vores angribere scorede to gange mod Sønderjyske, men der skal komme mål fra andre, og jeg satser på, jeg bidrager med fire.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce