VB-træner efter sejr: Der er plads til forbedringer

Branko Ilic var blandt de tre, som VB-træner Adolfo Sormani gav debut, da VB spillede årets første superliga-kamp. VB mødte Sønderjyske og vandt 2-0. Foto: Michael Drost-Hansen/Ritzau Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

VB-træner Adolfo Sormani roste de tre debutanter, som alle slap godt fra deres første optræden i VB-trøjen.

Vejle: Det var selvsagt en tilfreds Adolfo Sormani, som gjorde status efter VB's sejr over Sønderjyske, men samtidig lagde VB-træneren vægt på, at der er plads til forbedringer.

- Vi kan blive meget bedre, og spillerne kan også komme i bedre form, sagde Adolfo Sormani.

Lørdagens opgør på Vejle Stadion endte med en 2-0-sejr til værterne, og Sormani noterede sig, at VB spillede til nul.

- Det er jeg næsten lige så glad for, som jeg er for de tre point, sagde han.

VB-mandskabet spillede en stærk første halvleg, mens gæsterne efter pausen fik langt mere spil, og sønderjyderne kom også til et par velkvalificerede afslutninger, som begge tog overliggeren.

- Man kan mene, vi trak os for langt tilbage, men vi har tidligere spillet gode kamp og kommet fra dem uden point. Sådan skulle det ikke gå denne gang, og derfor passede vi godt på, sagde Adolfo Sormani og fortsatte:

- Det vigtigste var, at de ikke fik ret meget plads foran vores mål, og det fik de ikke. De kom til et par afslutninger, men ellers kontrollerede vi kampen godt.

Tilfreds med debutanterne

Sormani gav i startformationen debut til tre mand; Branko Ilic, Kjartan Finnbogason og Malte Amundsen, og italieneren var godt tilfreds med det, han så fra trioen.

- De har endnu ikke været hos os i en måned, men alligevel spillede de alle tre en god kamp. Det er jeg virkelig tilfreds med, sagde Adolfo Sormani, som dog ikke havde lyst til at fremhæve den ene frem for den anden:

- Alle gjorde et godt job. Der var den teamspirit, jeg gerne vil se, og som er afgørende nødvendig, og det fortjener alle ros for.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce