VB uden nøglespiller i sæsonpremieren

VB-træner Adolfo Sormani forventer, at han har to af de tre spillere, som de seneste uger har døjet med skader, med i fredagens superligapremiere. Foto: Michael Svenningsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jacob Schoop er ifølge VB-træner Adolfo Sormani 100 procent klar, mens Kerim Memija også meldes klar til Hobro-kampen - i al fald klar nok til en bænkplads.

Vejle: Det lysner for Vejle Boldklub med henblik på premieren i Superligaen.

To af de tre spillere, som de seneste uger sad ude med skader, meldes klar, når VB på fredag gør comeback i Superligaen. Det er kun Nicolaj Madsen, som i øjeblikket ligner en spiller, der må kigge på mod Hobro. Til gengæld er Jacob Schoop 100 procent frisk, og Kerim Memija er frisk nok til minimum en plads på bænken.

- Jeg tror ikke, Nicolaj Madsen bliver klar. Vi har hel klarhed over skaden, og jeg regner med, at han vi snart ser ham på banen, siger VB-træner Adolfo Sormani.

Midtbanespilleren døjer med noget betændelse i sin ene fod, og han er nu kommet i et behandlingsforløb på et par uger, som skulle få has på skaden, som har generet ham, siden spillerne kom retur fra sommerferie.

- Han kan godt træne samtidig med behandlingen, og så håber jeg, at han er klar, når behandlingen er slut, siger Adolfo Sormani.

Tog ingen risiko med Schoop

Kerim Memija gennemgik kort efter afslutningen på den seneste sæson en operation for sportsbrok, og han træner endnu ikke med i fuld omgang.

Den bosniske back er dog i så god forfatning, at Sormani forventer, han spiller en rolle i sæsonpremieren.

- Han begynder nok ikke inde, men så kan han måske komme ind senere, hvis vi får brug for ham, siger VB-træneren.

Ingen af de tre spillede med, da VB lørdag spillede sommerens sidste testkamp i Tyskland mod Braunschweig, men Jacob Schoop havde ifølge Sormani spillet, hvis der havde stået point på spil:

- Vi ville ikke løbe en unødvendig risiko. Det vigtigste er, vi har ham klar til vores første turneringskamp.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce