Vred Sormani: I første halvleg manglede det hele

Adolfo Sormani var vred efter første halvleg, da VB søndag spillede i Odense og tabte 1-0. Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

VB skabte ifølge Malte Amundsen for lidt mod OB i en anden halvleg, hvor der ellers var muligheder.

Odense: Vejle Boldklub leverede en mildt sagt ujævn indsats i søndagens opgør i Odense.

OB vandt kampen med 1-0 på en scoring i slutningen af en første halvleg, som gjorde VB-træner Adolfo Sormani vred:

- I første halvleg manglede det hele, og den slags har jeg meget svært ved at acceptere. Vores pres fungerede ikke, vores spil fungerede ikke, og vi spillede uden intensitet - det gjorde mig virkelig sur.

Anden halvleg bød på en markant forbedring på stort set alle parametre, men den rakte ikke til point.

- Der burde ikke være så stor forskel på vores halvlege. Vi tabte kampen på grund af vores første halvleg, sagde Sormani efter kampen og fortsatte:

- Der var nærmest tale om to forskellige kampe - så stor forskel var der på vores første og vores anden halvleg.

Bedømt alene på anden halvleg havde VB ifølge Adolfo Sormani fortjent at få noget med hjem fra besøget på Fyn.

- I anden halvleg dominerede vi og skabte flere gode chancer, sagde VB-træneren, som i pausen foretog sin første udskiftning, da Ylber Ramadani blev pillet ud og erstattet med Melker Hallberg.

Overvejede du at bruge alle tre udskiftninger i pausen?

- Jeg kunne have skiftet alle 11 - og måske også træneren, svarede Sormani.

- Vi forventer mere af os selv. Vi er meget bedre end det, vi viste.
Malte Amundsen, VB-back

Malte Amundsen så som Sormani en første halvleg under al kritik og en anden halvleg med muligheder.

- I første halvleg gjorde vi OB gode. Det lod vi være med i anden halvleg, sagde Malte Amundsen.

VB's venstre back så en anden halvleg med muligheder for VB'erne, og det var ved et par lejligheder tæt på. Blandt andet ramte Melker Hallberg den ene opstander, og der faldt også en mulighed af til Imed Louati, som tvang OB-målmand Sten Grytebust ud i en fin redning.

- Da manglede vi lidt held, men jeg mener ikke, vi i anden halvleg skabte nok - vi havde mulighed for at skabe mange flere chancer, end vi gjorde, sagde Malte Amundsen.

Generelt var det dog ifølge Malte Amundsen ikke godt nok, det VB-mandskabet leverede i Odense:

- Vi forventer mere af os selv. Vi er meget bedre end det, vi viste.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce