Dansk Bilglas efter bedragerisag: - Vi har fået ny procedure

De fleste betaler for deres værkstedsbesøg - men det gjorde sig ikke gældende for en lokal 45-årig. I 2016 fik han udført reparationer på flere biler hos Dansk Bilglas i både Fredericia og Kolding. I Vejle forsøgte han også, men her klappede fælden. Nu er han blevet dømt. Arkivfoto

Dansk Bilglas efter bedragerisag: - Vi har fået ny procedure

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den virksomhed, der i 2016 blev udsat for svindel for omkring 19.000 kroner, har siden hen ændret procedure for, hvordan de sikrer sig, at der er en til at betale regningen for udført arbejde.

Fredericia/Vejle/Kolding: Dansk Bilglas i Fredericia og Kolding blev henover et par måneder i 2016 udsat for bedrageri af en 45-årig fredericianer.

For nylig blev manden dømt skyldig i seks bedrageriforhold og et forhold for forsøg på bedrageri. Administrerende direktør i Dansk Bilglas, Thomas Støvring Harbo, er glad for, at sagen nu er ovre.

Når man svindler i det omfang, som han har gjort, så er det jo dejligt at se, at retssystemet reagerer prompte.
Thomas Støvring Harbo, administrerende direktør, Dansk Bilglas

Forhåndsgodkendelse

- Når man svindler i det omfang, som han har gjort, så er det jo dejligt at se, at retssystemet reagerer prompte, siger han.

Proceduren for, hvordan forsikringssager håndteres hos Dansk Bilglas, er siden hen blevet ændret. Ikke på grund af de nævnte hændelser - men et nyt system har gjort det 'meget svært at gøre noget lignende i dag', som Thomas Støvring Harbo beskriver det.

- De fleste af vores kunder ringer og bestiller tid til et forrudeskift, fordi ruden skal bestilles. Så indhenter vi en forhåndsgodkendelse fra forsikringsselskabet, og hvis der ikke er et selskab eller lignende, så skal kunden betale på stedet. Man må sige, at ham her (den nu dømte mand, red.) har været enormt kreativ, siger den administrerende direktør.

Uheldig sag

Den 45-årige fredericianer blev dømt for bedrageri og forsøg på bedrageri og skal samtidig betale erstatning til Dansk Bilglas svarende til det beløb, han svindlede sig til i 2016 - 19.027,88 kroner.

Det var medarbejdere i Dansk Bilglas' afdeling i Vejle, der også arbejder i Fredericia, der 10. oktober 2016 genkendte manden fra svindelnumrene i Fredericia. De nægtede herefter at udlevere bilen, før regningen var blevet betalt.

Thomas Støvring Harbo kalder selv sagen og situationen for 'forbandet uheldig'.

Dansk Bilglas efter bedragerisag: - Vi har fået ny procedure

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce