Iværksætter: - En løve vil selv nedlægge sit bytte

Magasiner er grundstenen i Agenci Advertisings forretning. Blandt kunderne er en række Estate-mæglere, Panayotis, Lido Cafeen og Private Jet Partner (Aarhus Air Taxi). Kunderne betaler ikke Agenci for magasinet - det gør annoncørerne, hvis annoncekroner betaler for produktionen. Foto: Mette Mørk

Iværksætter: - En løve vil selv nedlægge sit bytte

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

30-årige Milad Badrbeigi sagde sit job op og brugte otte uger på at gennemtænke sin iværksætter-plan. I dag har han syv ansatte og flere er på vej.

Vejle: - En løve vil ikke tage imod føde - den vil selv nedlægge sit bytte. Sådan er vi også og derfor har vi valgt løve-hovedet som logo.

Sådan fortæller 30-årige Milad Badrbeigi om, hvorfor et løvehovede pryder væggen i Østtårnet på Vejle Stadion, hvor Agenci Advertising Aps har kontor.

Han etablerede reklamebureauet, der producerer magasiner for virksomheder, i februar 2018.

I dag har virksomheden, der kom ud af sit første år med et overskud på 500.000 kroner før skat, syv ansatte og forventningen er, at der kommer endnu flere til i 2019.

Jeg er nok lidt rastløs, for det længste jeg har været samme sted, er halvandet år.
Milad Badrbeigi
Milad Badrbeigi etablerede Agenci Advertising i 2018. Anders Lassen er partner i selskabet, der kom ud af sit første år med et overskud på en halv million kroner før skat. Foto: Mette Mørk
Milad Badrbeigi etablerede Agenci Advertising i 2018. Anders Lassen er partner i selskabet, der kom ud af sit første år med et overskud på en halv million kroner før skat. Foto: Mette Mørk

Kunderne får produkt gratis

- Det, vi laver, er magasiner for kunder, som vi selv opsøger. Vi finder selv kunderne og sælger ideen til dem. Kunderne betaler ikke noget for magasinet - det er annoncørerne, der betaler gennem deres annoncekroner. Så vores opgave er at finde virksomheder, som vi kan lave magasiner om, som har et tilstrækkeligt stærkt brand til at det er interessant for annoncører. Det er det, vi gør, fortæller Milad Badrbeigi, der har adskillige års erfaring som annoncesælger ved flere mediehuse, herunder JyskFynske Medier, der udgiver Vejle Amts Folkeblad.

- Jeg er nok lidt rastløs, for det længste jeg har været samme sted, er halvandet år. Jeg fik ideen til at starte for mig selv, for jeg kan lide at sælge og jeg synes, at branchen er spændende, og så gav det bedre mening at bruge min tid på at tjene penge til mig selv fremfor at tjene penge til andre, fortæller Milad Badrbeigi.

Agenci finder selv sine kunder. Udfordingen er at finde selskaber/virksomheder, hvis brand kan tiltrække tilstrækkelig interessante annoncører til at kunne finansiere en magasin-produktion. Foto: Mette Mørk
Agenci finder selv sine kunder. Udfordingen er at finde selskaber/virksomheder, hvis brand kan tiltrække tilstrækkelig interessante annoncører til at kunne finansiere en magasin-produktion. Foto: Mette Mørk

Gennemtænkte plan

Forud for etableringen af Agenci sagde Milad Badrbeigi derfor sit job op og satte sig for at studere og undersøge markedet for den ide, der allerede var modnet i hans bevidsthed.

- Jeg var sikker på, at min ide var god og efter at have brugt otte uger på at gennemtænke min plan og analysere markedet, var jeg helt sikker, fortæller Milad Badrbeigi, der er gift og har to små børn på fire og et år.

Trods det solgte han hus og bil for at rejse kapital til at realisere sin drøm.

- Min kone var ikke helt glad, men jeg vidste, at jeg havde gjort mit hjemmearbejde godt nok. Det har selvfølgelig medført nogle afsavn at starte en ny virksomhed, når man har små børn, men det har betydet, at jeg kunne starte virksomheden uden at tage lån og jeg vil hellere knokle nu og tjene gode penge og så have mulighed for at nyde den frihed det giver, når børnene er lidt større, fortæller Milad Badrbeigi

De kortsigtede planer for Agenci er, at der skal ansættes flere medarbejdere til et nyt forretningsområde, som Milad Badrbeigi ikke vil løfte sløret for endnu.

På lidt længere sigt trækker andre ideer i den rastløse sælger.

- Hvis jeg skal se fem år ud i fremtiden, forestiller jeg mig, at jeg er i gang med noget andet - en anden ide. Jeg ser nok mest mig selv som serie-iværksætter, fortæller Milad Badrbeigi.

Milad Badrbeigi, direktør og ejer af Agenci Advertising Aps. Foto: Mette Mørk
Milad Badrbeigi, direktør og ejer af Agenci Advertising Aps. Foto: Mette Mørk
Reklamebureauet holder til i Østtårnet på Vejle Stadion, hvor løve-logoet dominerer kontoret. Foto: Mette Mørk
Reklamebureauet holder til i Østtårnet på Vejle Stadion, hvor løve-logoet dominerer kontoret. Foto: Mette Mørk

Iværksætter: - En løve vil selv nedlægge sit bytte

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce