Annonce
Give

Corona-feriemønstre skaber travlhed hos Oase Outdoors

Lotte Simonsen, der er marketing- og udviklingsdirektør hos Oasen Outdoors, kan godt mærke, at efterspørgslen på udstyr til telt- og campinglivet er stigende. PR-foto: Oasen Outdoors
Når en global pandemi aflyser ferien, bliver de 4-stjernede hoteller skiftet ud med en nat under 100.000 stjerner. Men det kræver det rette udstyr, og det kan man godt mærke hos Give-virksomheden, hvor friluftslivet er i højsædet.
Annonce

Give: I foråret knuste coronaen feriedrømmen for mange danskere, der havde set frem til en uge eller 14 dage under sydlige himmelstrøg. I stedet begyndte mange af dem at tænke i alternative feriemuligheder, og det har Lotte Simonsen, udviklingsdirektør hos Oase Outdoors i Give godt kunnet mærke.

- I juni fik vi travlt, og jeg sad selv ved servicetelefonen, hvor det var en helt anden type spørgsmål vi fik. Det var mere basic, og folk havde brug for vejledning. Men det er jo lige det, vi gerne vil hos Oase Outdoors, vi vil gerne have så mange som muligt ud at sove under canvas, siger hun.

For et af sommerens store hit har nemlig været ferie med telt - både det store komfortable telt til hele familien, men også det lille letvægtstelt til de mere hardcore friluftsentusiaster.

- For mange blev ferieplanen aflyst, og sommerhuse var der ikke nok af i Danmark, så mange begyndte at tænke i campingferie og teltferie, siger Lotte Simonsen.

Annonce

God sommer, svært forår

Men hos Oase Outdoors, hvis største kundegruppe findes i international detailhandel, kan man på trods af sommerens store efterspørgsel stadig mærke eftervirkningerne af forårets coronabølge.

- Vores største marked er jo England, og det har været svært at eksportere ud af landet. Herhjemme haltede det også noget bagefter, da Danmark lukkede ned. Men da detailhandlen åbnede igen, gik vi nærmest fra asken og ind i ilden. Pludselig bestilte kunderne i et væk, siger Lotte Simonsen.

Så selvom det har været en god og meget travl sommer for Oase Outdoors, så mangler der stadig omsætningen fra foråret i det store billede.

- Men hvad man taber på karrusellerne, det vinder man på gyngerne. Vi er kommet fint igen, og jeg tror, at næste år bliver godt, hvis vi kan undgå nedlukning af landet, siger hun.


Man er sammen på en helt anden måde, når man er på teltferie. Her er der ingen vasketøj, der skal ordnes, og man er fælles om tingene. Det er helt low key hygge, der er ikke det store underholdningsband med.

Lotte Simonsen, marketings- og udviklingsdirektør hos Oase Outdoors


Annonce

Teltferie skaber nærvær

Set i lyset af corona og dets nylige udvikling forudser Lotte Simonsen nemlig, at en del danskere stadig vil overveje at holde ferie inden for landets grænser næste år, og samtidig ser hun en trend, der lokker flere ud under åben himmel.

- I stedet for at tage på et hotel med mange kontaktflader, kan man tage ud på de små campingpladser, eller bruge shelterpladserne i skoven. Og man er sammen på en helt anden måde, når man er på teltferie. Her er der ingen vasketøj, der skal ordnes, og man er fælles om tingene. Det er helt low key hygge, der er ikke det store underholdningsband med, siger Lotte Simonsen.

Annonce

Trenden fortsætter

Selvom corona har sat mange ting i stå, så har det dog ikke sat ambitionerne i stå hos Oasen Outdoors, der fortsat arbejder på at udvikle produkter inden for de tre mærker Outwell, Easy Camp og Robens, og snart er nyhederne klar.

- Vi har lagt den sidste hånd på vores nye sortiment, og her er der et stort fokus på familietelte. Det er ikke længere det lille spartanske telt, du husker fra barndommen, siger hun.

Især Outwell er telte med plads til luksus for hele familien, og Lotte Simonsen oplever, at folk gerne vil betale for komfort.

- Underlagene bliver lige lidt tykkere, soveposen lidt varmere, og teltet er lidt større. Folk har måske fået aflyst deres dyre sommerferie, så de har lidt flere penge at bruge på udstyret, siger hun.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce